Kall blå eld

Kall eld, blå eld

Det brinner en kall eld
En eld som inte bränner
En kontrollerad kall blå eld

Elden är vild och flammorna är höga
men de vilda flammorna brinner kontrollerat

Jag närmar mig elden
övertygad om att kontrollerad kall eld inte bränns
Jag är säker på att jag kan kontrollera kall eld
Den når mig inte även om den berör

Jag kan längta att få röra den kalla  elden
Jag vill ha den nära
(som en mal mot en ljuslåga)
Den kalla elden söker upp mig
håller sig inom räckhåll
Så nära men ändå långt bort
Så tillgänglig men ändå onåbar

Kall blå eld brinner kontrollerat
Jag kan hantera den, den bränner inte

Kall blå eld
bluefire1

Ett svar to “Kall blå eld”

  1. Kall Blå Eld är behändigt.
    Men den värmer dåligt en frusen själ.

Kommentera

