Lågtryck…

Både på utsidan och insidan.

Jag är låg idag. Funderar på framtiden. Oroar mej. Pengar igen. Plugg. Väntar på besked om jag kommer in. Tvivel. Kommer jag fixa det om jag kommer in?

Det regnar ute.

Och jag läste om någon från min lilla stad som vunnit två mille på femveckors Lotto, spelat från nätet. Det var inte jag. Jag hade inte ens råd att spela den här gången. Jag brukar ha femveckors Lotto, men den här gången har jag inte förnyat på några veckor. No money, tom peng pung. De pengar jag har, måste jag snålspara. Nästa vecka är jag bjuden (ja, jag… bjuden!) på semester. Det ser jag fram emot. Sen, i augusti ska vi till Farmor, dit är biljetterna betalda. Så långt allt väl. (Så vad gnäller jag för?)

Jo. September. Hösten. Vintern. Framtiden. Egentligen vill jag nog inte åka nånstans, jag vill spara mina kronor och krypa under en sten och låtsas att inget kostar. Låtsas att allt kommer ordna sej och att allt kommer gå bra.

Jag måste hitta en tro på mej själv. En tro på mej som andra verkar ha. Jo, det finns de som tror på mej. Varför gör då jag inte det själv?

Förresten har jag promenerat för lite.

Sa jag att det regnar ute?
hemmingsson

2 svar to “Lågtryck…”

  1. Jag tror på dig, jag inte bara tror förresten jag vet att du kommer fixa detta för du har tagit dig igenom så mycket värre saker än det här. Småländsk envishet och rätt mycket jobb tror jag är receptet på framgång.

    Jag håller på att läsa en bok ”The secret” av Rhonda Byrne som handlar om att man med tankens kraft kan bli framgångsrik. Jag kan posta boken till dig när jag är klar med den.

    Det är rätt mycket amerikanskt stuk på den så man får läsa den med filter i glasögonen men det kanske finns någon sanning i det hon skriver. Vem vågar chansa på något annat? Tänk om man skulle gå miste om några miljoner bara för att man inte tror på det hon skriver 😉

    //Åse

  2. Åse: Ja, du får gärna posta boken. 🙂 Och mina dippar är inte så långvariga, det är mest fullmånenätterna som tvivlen kommer…

Kommentera

