Mellan långt bort och ingenstans…

 Där har vi tillbringat eftermiddagen, jag och prinsen. Och pälsansiktena. Vi följde med grannarna till deras lantställe som ligger utanför mobilmasternas räckvidd. Jag försökte ta ut vår position på GPS, men den hittade ingen anslutning. Kanske stället inte finns?

Prinsen har plaskat i en pool med 5 cm vatten med sina kompisar. Orsaken till resan ut i det gröna var att ortens lokala deltidsbrandkår skulle komma och fylla poolen åt dem. Under tiden klippte grannpappan gräset, grannmamman (och jag) fixade grillen och sånt, vi hade stenkoll på könsrollsfördelningen. Dessutom tog gräsklippningen ungefär fem timmar, jag tyckte det var en bra deal att vara hantlangare åt torpinnehavarinnan… Några öl hade jag också med mej, snäll som jag är bjöd jag bort en till han som klippte gräset, det såg ut att behövas, för det var varmt idag.

Prinsen och de andra kravallknotten plaskade i den nästan tomma poolen, de hoppade på studsmattan och de åkte ”slide” på en presenning som hade en rännil vatten från den uttorkade brunnen sipprande ner, så den blev lagom halkig. Hundarna sprang och höll koll på alla, hämtade fotbollar som blev sparkade (tror ni grabbarna gillade det?) och patrullerade tomten. Som är stor. Mitt ute i ingenstans, långt bort från telefonmasternas räckvidd…

Det var en skön eftermiddag och kväll…

Men hela dagen har jag haft en låt i skallen, en låt som snurrar om och om igen…

2 svar to “Mellan långt bort och ingenstans…”

  1. En låt – en tanke – är det så?

    Härligt med en skön dag på landet så där, lite r oi vardagen är aldrig fel!

    Själv så gillar jag promenader i sommarnatten!

    /Matz

  2. Matz: Ibland är det texterna som är viktiga, ibland är låten bara… fin. Och promenader är aldrig fel. 🙂

Kommentera

