Lördag…

Och nedräkningen fortsätter. Snart…

Prinsen kom hem i eftermiddags, gosig och full med kramar… Nära, nära skulle han vara från första stund. Vi lekte lite i hans nystädade rum, plötsligt var det roligt att hitta bland sakerna. (De flesta ligger ännu i förrådet..) Poolen var ju också tvungen att badas i, och där låg han länge och väl och plaskade. Plötsligt började hjärtat rusa och han satte sej i poolen och vi fnissade lite åt att det faktiskt gav vågor i vattnet. Men så ville jag ha upp honom och torka och bli varm, och jag svepte honom i ett täcke och frågade vilken film jag skulle ladda. Svaret jag fick? ”Jag vill se färdigt på vetenskapslandet först” (Det var ett program på kunskapskanalen)

Faktanörden prinsen. Nu vet han allt om ett fornminne i Bergsjön (stensättningen där är ett gravröse) och om vattenloppor som äter giftalger och som ska äta giftalger i Kina för där har de mycket sånt. Och varför laxar är rosa, och varför det inte finns vulkaner i Sverige. Han lär minnas det också.

Jag tycker det är roligt att han älskar kunskap, att han frågar om allt och att han är nyfiken på varför, hur och om… Det är något jag försöker uppmuntra så mycket jag kan. Kunskap är aldrig tungt att bära.

För övrigt så har jag renoverat Tant Maja, hon behövde ett bad. Och idag har hon blivit kammad, mot sin vilja. Hon försökte tala om för mej att något sådant skulle hon inte behöva gå med på, sånt går hon faktiskt aldrig med på, sådetså. Att jag inte lyssnade var oförskämt, verkligen. Hon surade tills jag hämtade Frolic. Men igen, är man en tant på 12 (88) år, så får man faktiskt ha egen vilja. Dessutom har hon aldrig blivit hanterad på samma sätt som man hanterar hund när det varit ens hobby i sådär 25 år, hon är en ”vanlig sällskapshund” om det går att beskriva henne så. Snäll och söt. Men bestämmer själv hur mycket hanterande hon ska gå med på. *S*

7 svar to “Lördag…”

  1. Ja, damer med temperament och integritet – dom behandlar man inte hur som helst..

    (I dag kunde jag blivit med sambo… men nä.. *suck* )

    kramasförattjagvill

  2. Hellraiser Says:

    Han påminner mig om mig, när jag var i samma ålder, din prins. ALLT skulle jag veta. Och helst lite till. Och jag skulle öppna saker och se hur de ser ut inuti också. Och experimentera. Gör han sånt också? (En gång krökte jag en strumpsticka och satte i vägguttaget. Det gjorde ont. *S*)

  3. dysnomias Says:

    Har oxå en sån kunskapstörstande unge. Han är som en svamp! Men det är den stora av de två. Den yngre är mer av sorten att han lär sig det som serveras och att man får veta saker även om man inte söker svaren.. He he. Men kanske inte så konstigt om man har en storebror som frågar miljoner saker i parti och minut.. Då FÅR man ju faktiskt veta saker utan att kolla upp dem själv.

    Toksaknar mina grabbar! Tur det bara är 19 timmar kvar tills de kommer hem nu! 😀

  4. dysnomias Says:

    21 menar jag.. Får vara hejd på HUR tidigt de kommer hem. *Häller i sig mer kaffe så huvudet vaknar till liv*

  5. U: Nä, är man så gammal också och på ”kollo” så ska man inte pillas för mycket med heller. Sambo, jag läste om det. Kanske vore nåt? Var han fin? *S*

    Pinhead: Han har inte ännu försökt strumpsticketricket. Men visst vill han veta hur saker ser ut inuti, ibland säger han ”jag skulle bara titta..:” när saker inte blir som han tänkt.

    Dys: Jag förstår att du saknar. Det är ett hål i hjärtat när de är borta för länge. Fina grabbarna!

  6. Om han var fin.. tja.. vad kan jag säga.. jag tänkte försöka beskriva honom men jag måste torka mig runt munnen så jag inte förstör tangentbordet med dregel… räcker den beskrivningen?!

  7. U: Det räcker… *flinar*

Kommentera

