Jobbet, då?

Det blev inget… Det gick till någon som behövde det bättre. Det gick till den, som tipsade mej om att de sökte extrapersonal. Men jag fick ett löfte om att återkomma till sommaren, då behöver de fler. Jag hoppas det står kvar i sommar. Under tiden väntar jag på svar från den sista av dem jag mailade i samma ärende. Och letar vidare…

Det var iaf väldigt nära idag. Väldigt.

Men nära skjuter ingen hare. (Fast det är ändå såsen som är godast?)
Sen igen, det är inte sant att nära skjuter ingen hare. Det beror på kaliber, helt enkelt. Prova ett granatgevär?

För övrigt är Pärlan inte blockhalt idag. Han haltar ännu men kan stödja mer på tassen. Så jag avvaktar veterinären.

On a happy note: De har numera Sushi i byhåla. Riktig sushi, inte ica-substitutet. Japp. Den var dessutom god. Det är på prov på lunchbuffén, så småningom ska det ingå i à la carten också. *glad*

4 svar to “Jobbet, då?”

  1. Attans…
    De går ju miste om den mest kompetenta människan på denna sidan polcirkeln… Aja, de kanske var saktmodiga?

    Saliga äro de saktmodiga, ty de skola besitta världen, eller åtminstone där du sökte dig ett extraknäck…

    Håller tummen för dig så att det gå bättre på nästa ställe.

    Gammalt ordspråk från södern: ”Ät inte sushi i vit skjorta… den riskerar du att med soja nedlorta…” Äh sicket nödrim…

    kram
    /M

  2. Synd på jobbet 😦

    Gott m Sushi 🙂 Vart har de öppnat den?

    kramasförattjagvill

  3. Haha, din min var oslagbar när du kom tillbaka till bordet och utbrister: ”Sessan! De har börjat med SUSHIII!!” Ett smile från öra till öra.

    Så jäkla underbar!

    Förresten så vill jag att U ska komma hit snart! 😀 Både jag, fluff och pärlan saknar henne. Sådetså. (Jaja, mamma med…)

  4. U: Där vi käkade lunch, du vet? Thairestaurangen. Ovanpå Hemköp.

    Tulle: Ja, fan. Det var GOTT. 😛

Kommentera

