Söndagsblues…

Nä, inte särskilt. Jag vaknade tidigt, det blir så när man får sova ut ostörd, kanske… Skönt, iaf!

Vad som däremot är mindre skönt är att jag blev påmind om varför jag inte kan äta jordnötter längre. Aj! Min mage fixar inte längre sånt snask som chips (tycker iofs inte om chips) eller jordnötter. Inte heller kan jag äta pommes eller något friterat öht. Eller ägg. Eller bearnaisesås. På ett sätt bra, men samtidigt… ibland är det ju gott?

Idag känner jag mej lite febrig, sådär… Både varm och kall samtidigt. Frusen men ändå varm? Konstigt. Det kan vara för att jag har tid att känna efter, också. Normalt sett så stannar jag inte upp och känner efter så förbannat. Till vilken nytta, liksom? Saker måste ju likförbannat bli gjorda, oavsett om jag har 37 eller 39, och har jag 39 går de bara lite långsammare. Nä, jag är ingen martyr, jag är bara krass. Så är det, hundar måste ut, mat måste lagas även om jag har en förkylning i kroppen.

Ska ut på en skön dimmig promenad nu, ska gå längs havet… Känna dimman rulla in och vara glad åt min nya jacka som kommer hålla mej varm i vinter. Den kostade endel men jag har inte köpt nån vinterjacka sen… länge? Granntanten sa hon inte sett mej köpa ny jacka sen 85, nån gång. Kanske inte SÅ länge sen, men de senaste tre åren nånting har jag frusit bitvis, det är inte skönt.

Sen, när jag kommer in… ska jag finputsa hemtentan. Skönt att ha blivit färdig i tid, utan stress. Så får vi hoppas att den duger, också. Den fyller, enligt mej, kriterierna för VG men vi får se vad det blir. Jag följde vg-kravet iaf. Sen är det ju en tolkningsfråga, för den delen.

Nu – söndag. Imorgon kommer prins bulleribång hem. Som jag saknar honom när han inte är här… Det är ett hål i mitt hjärta som bara han kan fylla.

Nu i oktober har detta kommit till Sverige:

Faktum är att det visades i Göteborg i helgen. Till Stockholm kommer det den 23e till 25e, alltså om 2 veckor.  Jag vann visserligen på Joker igår, men 80 kr räcker inte så långt… Biljetter, resa och hotellrum går på nånstans runt 3000 kr. (Biljetter kostar 440+490:- och resan kostar t.o.r lika mycket på buss, hotellrum en tusing. Lägg till mat, souvenir från evenemanget och vi är uppe i sådär 500-1000 kr till)

Men jag skulle vilja. Så gärna.

3 svar to “Söndagsblues…”

  1. Granntanten Says:

    Men det är sant!!! Sista gången jag såg dig i en varm skön vinterjacka var nog då någon gång. Mellan 85 och 90. Så det var trevligt att se dig i en. Jävligt snygg dessutom!!Kram

  2. haha, ja det är nog faktiskt inte helt otroligt, de senaste 10 nånting årens fleecejackor med vindjacka utanpå har inte varit nog, liksom?

    Visst var den fin! Den lär jag ha i sådär ett decennium, minst… Mtp hur ofta jag handlar nytt till -self- 😈

  3. Mina grabbar var i Göteborg i helgen ihop med sin pappa. Jag ser fram emot att få höra hur det var.

Kommentera

