Mammografi…

Jag har missat de två gånger jag varit kallad till mammografin. Det känns lite dumt, faktiskt. Nu såhär i rosa bandetkampanjer hit och dit. (Har ni förresten sett Ahlgrens rosa rattar? *S*) rosa rattar

Jag borde ringa om en tid, men drar mej lite… Inte för pengarnas skull, utan för själva känslan. Av att klämma boobsen mellan två plattor. Hårt. Jättehårt. Det är inte skönt, har jag hört. Sen igen, bättre att gå i tid…

Jag tycker att det borde finnas en pappografi också. I rättvisans och jämlikhetens namn, liksom? Tänk er själva, om nu vi kvinnor måste klämma brösten i en maskin, vad klämmer då männen? Förresten, undrar hur man får det jobbet. Jag tror inte det skulle vara svårt att få frivilliga att jobba med pappografi. Jag tror till och med att det finns de som skulle kunna göra det utan lön. Ideellt arbete, liksom. *moahahaha* (Kölapps-system någon?)

Allvarligt talat så måste jag nog ringa. Nån dag.

rosaband

8 svar to “Mammografi…”

  1. dysnomias Says:

    Är glad så länge jag slipper det där.. Förstår mao precis att du drar dig för att ringa!
    Själv ”missade” jag cellprovstagningen. Och känner ungefär samma inför att ringa dit som du inför att ringa om mammografin.

    Btw; jag anmäler mig som frivillig. Helt ideellt! Paybacktime?

  2. Hellraiser Says:

    Och jag ställer INTE upp som testobjekt.

  3. Dys: Ack de vedermödor vi står ut med… Men visst låter det som ett bra ideellt arbete? Vem behöver boxboll om man får ett sånt pass i månaden? 😈

    Pinhead: Voffödådå? Bara klämma ihop lite…till? 😆 Kaschloff liksom? Hehe

  4. Granntanten Says:

    Beställ tid! Det är en billig livförsäkring! Och jag kan lugna dig med att det gör inte ont längre. Någon smart människa (formodligen en kvinna) har kommit på att man inte behöver komprimera fullt så mycket för att bilderna ska bli bra.

  5. Jag håller med granntanten (fast det är ju JAG som är Granntanten… *s*) att det faktiskt inte är så vedervärdigt längre. Det är inte som att man svimmar och hänger där i tutteluringarna tills de plockar upp en.

  6. Granntanten: Japps, ska göra. Jag lovar. 🙂 Troligen kvinna som kommit på det, eller? *S*

    -ME-: Du är inte MIN Granntant. Tyvärr. Hade gärna haft dej (också) som granne. *S* Och ja, det är skönt att höra att det inte är sådär ont. Fick ett mail med bilder som illustrerar mammografi, ska se om jag kan lägga ut dem här senare. *S*

  7. dysnomias Says:

    Kan vi inte flytta till ett och samma grannskap samtliga? 😀 Herre min je vad vi hållt låda… Moahahaha!
    Vill ha er ALLA som granntanter..

  8. Har du smakat på rattarna? Såå goda…

Kommentera

