Irl!

Jag säger som dys: Irl är tröttande. Så ere.

Igår hade vi hellstones på besök, iaf fem av sju. Två plåtar hembakad tjockpizza (jävelgoda!) gick ner i oss. En av hellstones åt en halv plåt själv, säger inte vilken av dem. *haha* Men vuxenpizzan med skinka, champinjoner, lök, färska tomater och fyra sorters ost var sjukt, sjukt god. Västerbottenost och mozarella i kombination med vanlig gratängost och hemrivna ostkanter is the shit, jag lovar. Västerbotten gjorde att det blev drag i smaken, mozarellan var härligt saltig.  Barnpizzan hade inte färska tomater och lök, bara skinka champinjoner och vanlig gratängost, men det var precis vad ungarna ville ha så…

Idag har jag haft skallebank och pms, jippi? Men det har ändå varit en skön dag på många sätt. Avslutade med PS2-turnering med prinsen, han är en jäkel på det. Och har lärt sej behärska sitt humör när något inte går som han vill. Vilket undertecknad har svårt för, jag ger bort kontrollen med ett surt ”gör själv då!” när jag inte fixar det… hehe.

Imorgon ska prinsen till pappa, han ville inte. Det är svårt att byta hem, byta vecka. Jag vill inte heller, han är min… Jag vill aldrig vara utan honom. Min prins, mitt hjärtegull. (Iaf oftast, ibland är han billig. *flinar*)

Snart fyller han sju år och har börjat önska sej saker. En cross och crosskläder (och crosskola så han får lära sej köra) står överst på  önskelistan. Det har han önskat sej över ett år nu… Lilla hjärtat, så gärna jag skulle vilja ge honom det, men det är snordyrt med en sån hobby och kräver inte bara en bra inkomst utan även bil. Och intresse av motorer och att meka.  Jag säger ”när jag vinner miljoner på lotto får du en cross” men… han förstår inte ironi.

Själv önskar jag mej lite sinnesro. Det skulle förstås inte heller göra ont med lite pengar. Eller mycket.

Det är snart jul.

 

3 svar to “Irl!”

  1. dysnomias Says:

    Är tacksam att högst upp på son nummer ett’s önskelista står: skidor. Det är både ekonomiskt möjligt och en BRA julklapp. Iaf om det är snö.
    Son nummer två hittar nya Legogrejer på löpande band som han placerar i toppen.
    I den här familjen är det mamman i huset som går och drömmer om en cross! Ha ha!

    Ja, irl är för j-a jobbigt. Skönt att helgen är över. *S*

    (Vad gäller barnens ”umgänge” etc så säger jag bara; word!)

  2. Ah, skidor. Önskar man sej såna här, så har man föräldrar som har råd att åka till fjällen. Iaf om man önskar varianten utan hjul under. Vi har snö kanske totalt sju-tio dagar om året, om vi har tur. Eller otur, beroende på hur man ser det. Prinsen älskar vintern, vill gärna bo där det är MER vinter, säger han.

    Visst vore cross skitkul? Jag hade gärna lärt mej köra det, eller ännu hellre dirtbike (heter det väl, när man rejsar i skogen så leran stänker? Enduro? Trial? Iaf, off road så det står härliga till!)

    F’resten fick jag behålla prinsen en natt till. Pappan är sjuk. Jippi! 👿

    (Lego finns på önskelistan här också, både lego city och polislegot han önskade förra året. Lego är bra julklappar om det inte hade kostat en tusenlapp, liksom?)

  3. dysnomias Says:

    Ni får flytta upp hit…? 😉

    Det vore SKITkul! Och att få meka och få olja överallt och lukta svets och… Skaffa en karl? Hmm..
    Iaf. Tänk om man kört tillsammans med grabbarna? Vilken höjdare!!

    Antar att du kollat in på hikmet? Förviss är Lego ff dyrt, men någon hundring kan man tjäna. Här har ju grabbarna väldigt mycket Lego, men den stora polisstationen har de inte (dock fängelsebil, polisbil, polisflygpla, polishelikopter och…. hundförare!! 😀 ). I år blir det dessvärre ingen polisstation heller. Julklapparna är redan ordnade och svalde en massa pluring.

    Gött att du fått ”låna” prinsepojken en natt till! 😀

Kommentera

