Jag vaknade imorse

av att jag hade frossa. Och kände mej konstig. (are?) Sådär varm, liksom. Jodå, det visade sej att jag har feber. Och ont i ryggen som fan. Proppar i mej panodil och hoppas på snar bättring. För det är det ”enda” felet, feber och ont i ryggen.

Det som inte dödar, härdar? Eller: ”What doesn’t kill me make me stranger” som jag sagt nån gång förut.

Jag skriver tenta och proppar i mej panodil. Föll för frestelsen när jag var i affären och köpte lite godis som jag mosat i mej. Nu mår jag illa ovanpå allt? En påse pimpim och en kexchoklad räckte, kan jag säga.

Jo, jag har fått lite sällskap, förresten. Grannen ringde imorse och frågade om jag kunde tänka mej att passa gamla tant Maja för de skulle på 50-årskalas. Klart tant Maja kan vara här, hon märks inte så värst. Tolv år och söt och snäll. Tant Maja är en liten Cairnterrier, alltså. Hon sover mest, men rätt vad det är så kommer hon och hälsar som om hon nyss kommit hit. ”Hej, är DU här? Vad KUL att se dej!” Hon skrattar och visar sina fina tänder och knorrar lite hemtrevligt, jätteglad över att hitta en människa att hälsa på. Sen somnar hon på tre sekunder. Troligen är hon en smula senil, den gamla damen. Jag tycker det är charmigt. *S*

Just nu har hon tagit en del av Pärlans säng, fast han ligger i den. Hon brukar inte ligga nära, utan mest ligga i hallen eller med huvudet i ett hörn i köket. (Ja, hon lägger sej med huvudet inne i hörnet och kroppen rakt ut i rummet… ofta.) Pärlan bryr sej inte om att ha fått damsällskap i sängen, han snarkar så gott ändå.

Och jag fryser. Trots fleecejacka och tjockstrumpor. Darrig i armarna och benen. Ögonen gör ont och det liksom dunkar i öronen. (Jag är inte van att ha feber men det är sådär det känns då, väl?)

Förra helgen hade prinsen feber från natten till fredag till nån gång lördag em-kväll. Har jag tur går det här också över fort.

Tentan är inte klar än. Idag går det inte fort men jag har iaf inte hakat upp mej. Alltid nåt.

Ytterligare en sång med Mr Incredible. Han sjunger inte bara bra. Han är fin också. *S*

2 svar to “Jag vaknade imorse”

  1. Krya på dig!!

    kramarimassor

  2. U: Tack! Du om nån vet hur det känns… *kramar*

Kommentera

