En månad kvar till julafton.

Och jag är en Grinch. Granntanten adventsstädar idag. Jag borde göra detsamma, är ju ledig idag innan delkurs tre börjar med föreläsning imorgon. Den blir tajt, delkurs tre.

Men jag är tom… Så mycket energi det har gått åt till tentan och till febern gör att det inte finns nåt kvar för städning? (ursäktskatalogen kapitel tre, sidan två stycke ett?)

Jag behöver städa lilla sovrummet så jag får in min säng där. Putsa fönster och torka lister och golv. Men jag fastnar på en slösurf istället… Letar idéer, jag har en idé om en klädhängare för morgonrock och sånt vid sidan av sängen, sänggaveln är inte fint att hänga det på. Och rummet är litet så ordning är ett måste. Jag vill ha en siluett av ett träd, där några grenar sticker ut, så det blir ett 3D-träd liksom? (Designidé – kalla det TreD? Hehe)

Men då måste jag ju måla väggarna först. För att kunna måla en siluett på lilla väggen bredvid dörren. Fast jag inser att det är lågprio, högprio är att bära ner det som står där, i källaren. Och sätta igång städningen. Nu. Nyss.

Och sen fortsätta med hallen, den är hemsk. Och vardagsrummet, om det nu blir tomt på en dubbelsäng så är det dags att möblera om så det blir ett helt vardagsrum igen. Med skolhörna. Japp, det finns planer. (men ingen lust?)

Och så hittade jag den perfekta julklappen. Till mej, alltså.

En halvtimme nästan, i ett jaktplan. I Sverige. Utan att det kostar en arm och ett ben. (Men kanske ett halvt kg fett?) Kolla:

 

Stridsflygplan - flygtur! (klickbar bild)

 

 

Kära tomten. Jag har varit snäll jättelänge. Hela mitt liv faktiskt. Jag önskar mej bara denna enda lilla sak… En enda liten upplevelse?

Ett svar to “En månad kvar till julafton.”

  1. Tomten kommer med ett jaktplan men kanske inte i fullskala :). Själv har jag tagit ledigt för att städa på fredag och jag kommer vara en så fruktansvärt dålig mamma så jag tänker låta sonen gå på fritids under tiden. Men berätta inte det för någon ;).

Kommentera

