Förresten…

Jag är sur.

På vårdcentralen. De har ett system där man kan förnya recept via webben. Där ska man fylla i preparat och dosering och personnummer och sånt. Sista rutan är för mailadressen, där man kan fylla i sin mailadress så att de kan skicka bekräftelse på att mailet kommit fram. Det funkar aldrig.

Nu är det fyra dagar sedan jag förnyade mina recept, jag hade medicin för tre dagar kvar (tre dagar är deras normala handläggningstid) och jag har inte fått något bekräftelsemail ännu. Jag mailade igen idag, på ”kontakta oss”-sidan. Inget svar.

Jag ringde och fick knappa in mitt nummer, de skulle ringa upp inom en kvart. Det gjorde de inte. Nästa gång jag knappade in mitt nummer fick jag höra en röst ”vi har stängt för inkommande samtal för idag” och då var klockan 16.

Man ska vända sej till vårdcentralen fram till 17 vid akut sjukdom, ej olycksfall… Akuten tar inte emot före 17, annat än just olycksfall. Nu är jag inte akut sjuk, men jag behöver medicinen.

Vid 17 inser jag att de klappat ihop och gått hem.

Tack för det, vårdcentralen. Vill ni ha en mindre arbetsbelastning på telefonerna, se då för fanken till att sköta webbtjänsten korrekt?

Kommentera

