Grå tisdag

i december… Men nu närmar det sej. Prinsens födelsedag nalkas… Han ser fram emot och det förstår jag. Sju år är stort.

Tänk att det är sju år sedan… Tiden går så fort. Dagarna rusar förbi, känns det som. Den här dagen är ett exempel på det, hur snabbt försvann den egentligen?

Vi hade basgruppsmöte på morgonen som sträckte sig ända till halv tre, men sen var vi klara med veckans grupparbete. Fan vad vi jobbar bra ihop! Jag tog på mej att lägga ihop sammanfattningen i ett pdf-dokument. Det enda som sen återstod var en obligatorisk reflektionsbloggpost. Den var snart avklarad. Så nu har vi bara feedback från handledarna att vänta på, och en genomgång i användandet av ACP, vilket är en ny plattform för föreläsningar via nätet, den ska förhoppningsvis vara stabilare än det program vi använt innan som heter Marratech. Den kan knappast vara sämre. *S*

Förresten har jag fått tips om streamad film via nätet. Siter där man kan se film och tv-serier. Jag som ser så mycket film? Men iaf, det är bättre än att ladda ner. Och fler aktuella filmer. Passar utmärkt som tidsfördriv för en icke tv-tok, att se sånt jag vill när jag vill. Troligen helt lagligt dessutom. Som Spotify, fast med rörliga bilder istället förmusik. Utan medlemsskap.

Jag upptäckte redan veckan efter New Moon hade premiär i sverige, att den låg ute streamad. Kvaliteten är inte den bästa, men för ett fan som tex sessan, duger den. Fast det glömde jag berätta för henne innan jag åkte iväg i förra veckan. *he he* 😈

Tyvärr slank det ur mej idag. Oups.

Kanske tur att hon inte har internet i sin lägenhet ännu?

En gråsvart tisdag i december. Prinsen har beställt pannkakor. Så förvånad jag är. Eller inte.

Jag saknar solen.

Ett svar to “Grå tisdag”

  1. Saknar oxå solen… 😦
    Nu är det trögt, trögt, tröööööögt.

    Det är perfekt att se film sådär. Själv traskar jag in på kanalernas webtv-sidor nu och då och ser en dokumentär eller två. Har en förkärlek till sådana.
    Charmen är ju just att man kan se NÄR man vill, inte för att klockan visar ett speciellt klockslag. Me like.

Kommentera

