Surar.

Jag fryser. Och varmvattnet är avstängt hela dagen. Den där varma duschen kan jag bara drömma om.

Dessutom är jag trött på att vara personligt fickminne, förråd och materialare. Tänk om jag kunde skita i allt och förutsätta att nån annan fixade sånt som behövs?

Det snöar ute. Som fan. Blåser halv storm också. Inte lika illa som på Gotland såg jag på väderprognosen men illa nog. Snö är inte kul när den kommer uppifrån, kommer den på tvären i 30 m/s är den än värre. Varför kan inte Sverige ligga i medelhavet?

Och jag behöver en kram. En varm, trygg kram.

Såg mej i spegeln nyss. Det syns att jag har ont och sover illa. Måste nog fixa fejset innan jag hämtar prinsen vid halv två. Så jag orkar visa mej bland folk. Tänkte fixa julklappar idag men väntar till imorgon, det känns som en bättre idé. Trängas en fredag med alla andra jävlar som fått barnbidrag. Ja, jättebra idé. Äsch, åker nog ikväll när prinsen åkt?

Undrar om en pepparkaka hade gjort mej vänligare inställd till världen idag? (inte det? En burk, då?)

Allt är jobbigt.

Fast det finns de som har det värre. Den här fick mej att skratta, i all tragik…

5 svar to “Surar.”

  1. dysnomias Says:

    Jag älskar polisens hjärtliga skratt!! Det kommer så spontant och så hjärtligt, det finns liksom inget hån i det. Det är sådär härligt smittande!
    Att polisen sedan lägger armen om gubben känns så.. vårdande. Inte nedvärderande som det många gånger framstår!
    Tragikomik i dess skönaste form.

    Det är helt ok att sura och ha bottenlösa dagar. De är inga roliga att ha, men de fyller någon sorts funktion, det är jag säker på.
    Hoppas morgondagen känns ljusare!
    Och snö på tvären har jag bara hört talas om de senaste 6 åren. Här snöar det uppåt idag, så lugnt det är i luften. Ser lite skaligt ut med flingor som åker uppåt isf att dala långsamt neråt.. Men ja, jag kan sakna drivsnö. Faktiskt! Kallt som f-n är det iaf.

  2. kramasförattjagvill

  3. Dys: Ja, tragikomik… Kände som du, den berusade farbrorn blev sedd som människa, inte som ett vrak.

    Bottenlösa dagar är jobbiga, det är ansträngande att trampa vatten så att näsan når över ytan. Funktion vetefan, faktiskt. För att man inte ska känna sej högmodig och oövervinnerlig de där bra dagarna?

    Sakna drivsnö? *postar* Tvärsnö är vasst.

    Vackert vykortssnöande gillas. Vintern är fin, om jag har en vägg och ett fönster mellan och gärna en kamin och en filt och en fåtölj…

    Imorgon är en annan dag.

  4. Granntanten Says:

    Idag är en annan dag. Med solsken dessutom! Kom till mig så ska jag krama dig!! Och ett doftande skumbad och med värmeljus på badkarskanten står fortfarande till ditt forfogande. Min dörr är alltid öppen för dig. Mitt hjärtas fröjd och glädje!! kram

  5. Granntanten: Gulle dej. Vad skulle jag göra utan dej?

Kommentera

