He’s back!

Och morgonen började konstigt… Jag sträckte på mej efter att ha sovit ganska illa inatt… Och insåg att wtf, jag kan röra mej? Konstigt, va? Jo… För mej är det ganska konstigt då jag den senaste månaden vaknat stel och utan att knappt kunna ta mej ur sängen…

Så jag behövde, konstigt nog, inte börja dagen med värktabletter. Det har varit ett måste för att öht kunna fixa dagen. Fascinerande. Än konstigare blev det när jag ringde fritids och bad dem förbereda prinsen på att bli hämtad, då hans pappa lämnade där vid halv sju-tiden och jag skulle hämta mellan halv nio och nio och de berättade att det var sjutton minusgrader ute. Sjutton.

Det händer och har hänt under alla år att jag får såna toppar där jag mår bra, mitt i smällkallaste vintern. Där jag kan ha dagar av relativ smärtfrihet. Men jag är lika oförberedd på dem varje gång och som alltid blir jag så full av iver att göra en massa som jag annars inte orkar, pga att jag har för ont… Men nu, efter över tjugo år av fibromyalgi (alltså, det är 28 år…) så har jag insett att jag ska vara försiktig med att ta ut mej, då de här smärtfria dagarna ofta kommer i perioder av jävelont både före och efter.

Så jag ska bara njuta av att få en dags frist…

Och prinsen har som sagt landat. Vi började med en timmes utevistelse när jag hämtat honom, vi skulle rasta pärlan. Det är apkallt att leka ute i snön i minus femton som det stigit till… Men det behövdes för båda två, och prinsen tinade sedan upp i en varm dusch. Tur vi har fritt varmvatten för han stod där och lekte i gott och väl 40 minuter… Pärlan blev torkad och fick en skål mat, sen var han nöjd. Jo, örat fick rensas och droppas men det gör vi ju varje dag.

Planen för dagen blir då att ta det lugnt-ish. Handla lite. Gå till doktorn. Sessan barnvaktar då, jag tror hon kommer passa mitt internet med en stund så det inte känner sej ensamt…

Det är måndag. Det är julvecka. Det är apkallt ute. Vi bor i ett winter wonderland.

Kommentera

