Avslappning…

Idag ska jag fokusera på skolarbete. Prinsen fick gå upp och gå till fritids, vilket han iofs inte hade något emot. Det kan bli lite långtråkigt att vara hemma för en sjuåring, där har han kompisar att leka med inne och ute. Han ska vara där idag och imorgon, på onsdag är det ju röd dag och på torsdag är det planeringsdag och då har hela fritids stängt… Fredag börjar skolan igen.

Så onsdag och torsdag lär jag kalla in storasysterpatrullen igen, sessan har tagit hand om sin lillebror fint i helgen. Gulle hon!

Jag har haft svårt att komma igång med skolarbetet igen. Det känns som om jag drabbats av… inte latmasken, precis. Men nån form av håglöshet, en sorts tappat självförtroende. Det kan ha att göra med att jag haft jävelont av min fibro, jag tror det är en stor bidragande orsak. Och något annat, lite mer personligt, som jag inte känner för att outa här. I vilket fall som helst har det lett till att jag inte tar mej för att börja, riktigt. Eller TOG mej för, ska jag säga. Igår jobbade jag faktiskt riktigt bra. Och bara jag kommer igång idag ska jag…

Jag väntar på flytet. Det ryckte lite i flytet igår. Idag tänkte jag förbereda mej för flow… Genom att lyssna på vågor som rullar in.

Dys skrev så bra om lycka igår, lycka som sköljde över henne som en våg. Såna känslor är smittande. Tack, Dys! (håller ännu tummarna förresten, vet du.)

Det är måndag. Det är ett nytt år. Det är nya möjligheter, vi väljer själva vad vi ska göra av vårt liv och hur vi ska låta omvärlden påverka oss… Vi gör varje dag ett (många) val, och de valen leder oss framåt. Det är bara vi själva som väljer hur vi möter det vi ställs inför. Såere.

Och jag slappnar av och låter mej flyta med på vågen av eufori. Lycka. Flow.

3 svar to “Avslappning…”

  1. Surfa med, och låt ditt flow komma!

    Jag vet att du är på väg hem med tenatan i bagaget, du kommer att lyckas riktigt bra!

    /M

  2. dysnomias Says:

    Vet du, jag surfar fortfarande på den där vågen! Och jag är glad om jag kan ge lite plats för någon annan där uppe. Välkommen ombord!

    Tackar för tumhållningen, den gjorde susen! 😀

    Och du.. Du kommer att fixa tentan, det vet jag!

  3. Det hör till att med jämna mellanrum drabbas av en känsla av totalt IQ-fall eller vad man skall kalla det. Och du har ju hittat botemedlet, flyt på och hugg in när känslan kommer.

Kommentera

