Upp som en sol…

förmörkelse.

Fick väcka liten prins efter klockan hade ringt för andra gången (snooze är bra skit) och upp kom han, fast han inte ville lämna sin goa sängvärme riktigt… Sötnosen. Men klockan var kvart över åtta så den ömma modern var obarmhärtig. Vid nio skulle han vara på fritids, basta.

Jodå, han började raskt tänka framåt och insåg att kompisar är rätt skoj och så får han ju sova imorgon (då lär han gå upp vid sju) så det var inga sura miner alls, frukosten slukades och kläderna swishade till så var de på. Kallt som toppen på en eskimåpi…pa var det ute, men med rätt kläder så frös vi inte. Pärlan var med, så jag slapp gå en extra sväng sen.

När jag sen skulle logga in, logga på… hade jag lovat sessan att fixa hennes användare på min dator, det blev nåt strul där igår och alla inställningarna försvinner när hon loggar ut. Det vetefan vad det beror på, mycket märkligt. Fast jag kunde inte sitta så länge, mina ögon kändes helt dimmiga och först trodde jag det berodde på skitiga glasögon men insåg att det var ögongloberna jag hade behövt ta ut och skrubba bort hinnan ifrån… De sved och bråkade också, och jag såg inte att läsa knappt, ögonen tårades hela tiden. Jäkla skit när det blir sådär, nån som vill byta sin vardag mot lite fibrofog? Inte det? Den är väldigt ihärdig just nu och flyttar gärna. Jag kan ta emot en eller annan förkylning eller magsjuka i gengäld, bara jag slipper fibron ett par dagar.

(Nästan så jag skulle behöva en magsjuka efter alla helger, hehe)

Iaf… 2,5 timmes shuteye löste problemet hjälpligt. Nu är jag mer redo för utmaningarna jag möter…

För övrigt: Jag fick en positiv överraskning igår. Det var bara deadline för ev. kompletteringar som var den sjunde januari, tentan till delkurs tre ska vara inne den femtonde. Med muntlig redovisning den tolfte och trettonde, så jag ska ha en del klar på måndag och en annan del klar på fredag nästa vecka. Bra, va? Men jag hade iofs tänkt ha så mycket jag kan färdigt så snart jag kan, då finns det tid för finliret också.

Ämnet är kommunikation.

Och jag har fått endel provsvar jag väntat på… De ser bra ut så långt. Himla skönt.

2 svar to “Upp som en sol…”

  1. dysnomias Says:

    Är ju så förbannat kallt hela tiden att jag snart får..spatt? Enligt uppgift ska vi få -30 grader här framöver. Det är FÖÖÖÖR kallt!!!
    Har uthärdat -15 till -25 här det sistone och önskar lite blid vinterkyla i klass med -5, vindstilla och solsken. Tack.

    Skönt att ögonen blev lite bättre. Hoppas du kommit igång och fått skrivet en massa!

  2. Skönt att du kom igång efter lite vila. Vila är bra, och nu har du ju mer tid än du hade planerat för, vilket måste kännas skönt. Jag håller tummarna så klart.

    Låter bra att provsvaren verkar bra i värden.

    Jag byter gärna bort din fibro… har inget i gengäld, men det kanske går bra ändå?

    /M

Kommentera

