Första delen är snart klar…

Av tentan, alltså. Idag har sessan passat prinsen så att kära mor skulle få något gjort. Och det har jag fått, jag har jobbat parallellt på två saker som båda är intressanta nog att redovisa och ha som grund för rapporten i delkurs tre. Jag sökte hjälp av min handledare häromdagen och igår fyllde jag på med lite frågor som jag behövde bena ut, och idag fick jag svar. Och infallsvinklar, oberoende av vilket ämne jag skulle välja. Det kändes skönt och svaret var både konstruktivt och inspirerande, men ändå stod frågan kvar vilket ämne jag skulle välja.

Så, with a little help from friends som jag la fram problemet inför, kom jag till ett beslut. Även om svaren blev jämnt fördelade över de två ämnena. *S* (Två av er tyckte det ena, två av er tyckte det andra.)

Imorgon kommer min redovisning vara färdig, på måndag ska den skickas in och jag har fått redovisningstid till onsdag klockan tre. På fredag klockan fyra ska rapporten på 4-8 sidor vara färdig. Det känns bra-som-fan just nu.

Jag kommer säkert noja lite till, och köra fast i formuleringar och prestationsångest helt säkert. Men jag tänker ta till mej det som min handledare sa: ”Framför allt – ha roligt!”

Så no worries, jag kommer att ha roligt. Det ÄR roligt. Jag har det förbaskat bra, som FÅR lära mej en massa nytt. Hur stort är det inte, egentligen? När man tänker efter?

Om det är något som är stimulerande så är det att lära sej nya saker. När man lär sej nya saker så förändras man. Utvecklas. Har roligt.

Jag har roligt.

(Förresten har jag lärt mej nåt nytt idag. Jag fungerar som en dieselmotor. *flin*)

3 svar to “Första delen är snart klar…”

  1. Vad skönt att du gör framsteg!!! Härligt att ha flyt. Flyt på och lämna ett bra resultat!

    Såklart håller jag tummarna.
    Redovisningen kommer att gå som en dans!
    /M

  2. Men åh vilken bra handledare som kan säga såna saker! *ME like*

  3. dysnomias Says:

    Härligt!
    Ska bli spännande att höra fortsättningen… 😀

Kommentera

