Kryptisk…

kommer jag vara nu. Eller kanske inte.

Som vanligt gick det åt helskotta när jag försökte prata lugnt och sansat om något viktigt. Som vanligt möts jag av försvarsposition, trots att jag var väldigt noga med att inte ”anklaga” utan förklara utifrån någon annans synvinkel. Som vanligt möts jag av okvädningsord och hotelser och som vanligt när jag ber om att få prata till punkt blir jag avbruten, för innan jag ens hinner förklara så möts jag av en strid ström antaganden och förklaringar på hur saker är, dvs som vanligt vet jag ingenting egentligen utan allvetande visdom kommer uppifrån… Och som vanligt slängs luren på i örat på mej till slut, när jag försöker bringa klarhet i vad det är han egentligen säger i den strida strömmen av… påståenden och antaganden.

Och som vanligt kommer en vägg av sms inflygande i telefonen en kvart senare.

Jag blir så jävla trött. Förbannade skitskalle, dra dit pepparn växer!

Det är fredag, yay…

5 svar to “Kryptisk…”

  1. Granntanten Says:

    Jag vet hur det är!! Visst är det konstigt att man alltid anses som besvärlig,barnslig,svår att ha att gör med och tillochmed dum när man inte håller med. Eller man ifrågasätter något som inte känns riktigt rätt?Så länge man håller med och säger Ja,tack och Amen så är allt frid och fröjd! Trött är bara förnamnet!! Kram på dig mitt hjärtas fröjd och glädje

  2. Granntanten: Ja, du vet precis… Vad skulle jag göra utan dej? Förresten har jag din fix hemma nu. *S*

  3. Granntanten Says:

    Tack snälla! Du är guld värd! Hör av mig i kväll. Bruce…Mm

  4. dysnomias Says:

    Finns bara en sak att säga. Urk.

  5. Been there done that. Det är ju föga tröst att se att man inte är ensam, men ändå..

    Jag har lärt mig att helt enkelt säga tack för samtalet, vi hörs en annan dag. Har fått nog av okvädningord. Och det underliga är att det är han som ringer, ställer en fråga (där han borde svara själv, jag är inte hans morsa), och sedan är det plötsligt han som är offret. Underligt det där.

Kommentera

