Sweet dreams are made of this:

Jag tror jag ska försöka förutspå mina drömmar inatt… För egentligen känner jag mest för att gnälla, beklaga mej och allmänt kverulera. Det är en sån kväll.

Fast vi har haft en fin dag/eftermiddag/kväll. Förutom lite ilskeutbrott hos den ömma modern som inte riktigt var på humör pga ovan gnäll-mode… Det är ett jäkla elände när lågtrycken avlöser varandra, faktiskt. Jag ville göra så mycket som jag inte förmår, det viktigaste blir då att göra det som måste göras och sänka kraven på -self- men det svider i själen, det gör det. Städa är lågprio och fixa käk är högprio för den här mamman, läsa läxor med liten prins är också högprio och jäklar i min lilla låda vad han är duktig både på läsning och matte. Liten prins märker nog inte att det värker i mammans kropp och svider i hennes själ, hoppas jag…

Vi fantiserar ihop drömresor innan han somnar och han vill gärna åka till Sumatra och titta på träsktigrar och björnmakaker eller så. Själv hade jag uppskattat Mauritius och drinkar under ett parasoll. Visste ni att Sumatratigern är den minsta tigerarten och att de har smalaste ränderna av alla tigrar? Och hanen har en man som lejonen, nästan. Och att björnmakaker äter mangrovens frökapslar som den gräver fram i lerbankarna och skruvpalmens frön? Det vet prinsen och sånt vill han se på plats.

Det här:

Eller det här:

Att drömma kostar inget.

3 svar to “Sweet dreams are made of this:”

  1. dysnomias Says:

    Kan minsann tänka mig att åka med både dig och liten prins! 🙂

  2. Instämmer med dys. !!

  3. Dys och U: Ja, jag tror att vi kan hitta det senare i samband med resan om det första? U, det är ”din” tigerfilm han ser om och om igen. En av hans favoritfilmer, han älskar naturfilm och dokumentärer, helst i samma film. 🙂

    Han läste på lappen i sina shorts i somras: ”Made in Bangladesh” och kom fram till att det är dit man åker för att komma till Sumatra. Jag fick veta en hel massa om Bangladesh som jag inte visste. Allt pga en liten lapp i ett par shorts… Fascinerande barn!

Kommentera

