Diskriminering?

Det måste ju vara det. Eller åtalbart för vållande av kroppsskada? Psykisk misshandel, tortyr?

Olaga diskriminering mot fattig student?

Försök till grov misshandel?

Något av ovanstående om inte alltihop är det helt säkert.

Dessutom känner jag mej kränkt.

Varför? Jo, de har börjat sälja följande i en Ica-butik nära mej:

Vad jag köpte? Två liter lättmjölk och en påse Euroshopper gröna bönor. Jag hoppas att min karaktär befinner sej på plats när jag har mer att handla för än nu. Förut var IcaMaxi enda stället i stan som sålde BJ, där handlade jag aldrig. Det kunde fortsatt vara så. Men inte.

7 svar to “Diskriminering?”

  1. Vet du? Man kan faktiskt föräta sig på den, det har jag gjort. Tyck´ int´om nå mer.

  2. Affe: Det har jag aldrig lyckats med. Men så har jag ätit den en gång i kvartalet. Högst. Jag har inte ens provat alla smaker.

  3. dysnomias Says:

    Finns viss fördel med att inte tycka om glass… *Inser*

  4. Dys: Ja, jag borde lära mej att inte tycka om sånt som är onödvändigt. Min plånbok tycker ju inte om det, så varför inte jag? Tänk om jag kunde älska gröna bönor och broccoli på samma vis som en new york super fudge chunk eller cherry garcia?

  5. Har aldrig ätit den, och det just pga att jag VET att jag kommer fastna! En kompis till mej hade den som gravitditetsnoja, billigt va! Karln hennes fick åka varje dag för att inhandla en ny!
    Jag vet, det ÄR tortyr!
    Kramizar

  6. dysnomias Says:

    Fast jag har ju en annan dyr ”craving”. Öl! Varken snäll mot plånbok eller midjemått den heller!
    Så jag håller med. Nåt fel på broccoli? Hfm! En billig och nyttig hang up! Men är det för bra för att verka sant, så är det inte sant.

  7. Camilla: Bra där. Jag åt min första för nästan två år sen. Det var ett misstag, visade det sej. *S*

    Dys: Ja, verkar det för bra för att vara sant, så är det inte sant helt enkelt. Broccoli ÄR inte lika gott som BJ. Eller öl.

Kommentera

