Inte så uppkäftig…

Jag, alltså. Det hände något igår som skakade om mej lite, det är inte alltid av godo att vara ensam. ”Ensam är stark” stämmer inte i alla lägen…

Pärlan är väldigt nära och lämnar inte min sida när han märker att jag är sjuk. Han är en klippa, fina vovven.

Större delen av gårdagen gick åt att vila, läsa skolböckerna och kurera -self- och jag hoppas jag mår bättre till imorgon när prinsen kommer hem. Jag har ingen direkt aptit men ändå är jag galet sugen på pizza, läsk, semlor, glass osv… Logik, någon?

För övrigt är det skönt att plugga på distans via datorn, jag behöver inte piffa till mej för att delta i basgruppsmötet.

9 svar to “Inte så uppkäftig…”

  1. Hej
    Lite ”blogwalkin'” tog mig hit.
    Kör hårt.

    🙂

  2. Fjäderlös: Välkommen. 🙂 Blogwalking är kul. *S*

  3. Ägglossning? Då äter jag också sådär galna saker… Krya på dig nu! Och hur mår Pärlan själv? Du har inte sagt nåt på ett tag, törs man hoppas att det betyder att han är rätt ok?

  4. -ME-: Nä, jag är jätteförkyld, bara. Och har pms, kanske därför jag vill svulla? Vad gäller Pärlan så är han rätt okej nu, lite halt ibland och lite kass i magen ibland. Men han hänger med, gammgubben…

  5. dysnomias Says:

    Hoppas den där envisa förkylningen snart ger med sig!

    ”Ensam är stark” stämmer inte alltid, nej. Men om man tror på det? Hjälper det då? Vill gärna tro att det är så. Helst.

  6. Dys: Tron kan försätta berg, heter det. Placebo-effekten är ju också en form av självbedrägeri. Så tror man tillräckligt, så är det så. 🙂 Fast jag var inte ensam. Jag hade min Pärla med mej.

  7. dysnomias Says:

    Precis; Tro kan förflytta berg! *Rabblar mantra ”ensam är stark, ensam är stark”*

  8. Den gamla kult gruppen Chattanoga hade en låt som hette ensam är stark. Och texten gick nått i stil med ”ensam är stark, ensam är stark – men det är skönare att vara två”…

    Kram!

  9. Dys: Många gånger är det så. För det mesta.

    U: Ska söka på den! *kramastillbaka*

Kommentera

