Jag säger bara:

我不喜歡星期一

Alltid är det nåt? I helgen har prinsen haft känningar av ont i örat, som vanligt efter en förkylning… Det har ”knastrat” när han gäspat och gjort ont. Igårkväll var han lite ledsen över det onda och idag på morgonen så kändes det i halsen också. Men ingen feber och för övrigt pigg så han fick gå till skolan.

Men när han kom hem och slappnade av så gjorde det ont igen. Hos doktorn hade de inga tider kvar så vi blev hänvisade till akuten om det blev värre. Varför finns det inte jourläkare som kommer hem till patienter istället, som det fanns förr? Det vore väl praktiskt, iaf för såna här vanliga saker som öronont och liknande? Dvs sånt som allmänläkaren ändå klarar av, som inte behöver kirurgjour eller medicinjour?

Nå, till kvällen blev det värre och när sessan gått hem så var prinsen både trött och hade ont. Nässpray och panodil och förhoppningsvis fixar det natten och kanske går över. För på onsdag ska han till simhallen med skolan och det har han sett fram emot sen han fick veta det.

Förresten bytte jag och sessan idag. Hon skulle hjälpa prinsen att städa hans rum (plocka in och sortera all briotågräls och det är inte lite…) och vika några kassar med för små kläder som låg på hans säng. Sen bädda rent i sängen. Eller gå en promenad med hundarna. Hon valde det förstnämnda och jag fick promenaden. Det var skönt, 45 minuters promenad var det ett tag sen jag tog. Det är som jag alltid sagt, frisk luft och motion botar den värsta melankoli. 45 minuters promenad motsvarar en prozac, brukar en god vän säga.

Så ikväll är jag lugn och fin. Japp.

2 svar to “Jag säger bara:”

  1. Granntanten Says:

    En promenad är underbart för både kropp och själ. Längtar efter att vår skogsväg ska bli någolunda snöfri,åtminstånde gångbar. Snart smälter det,snart är det grusväg igen,snart går vi i skogen och lyssnar på vårfåglarna med några tokiga hundar som även dom fått vårkänslor. Snart min vän…snart.

  2. Granntanten: Jaaa! 😀 Snart. *längtar*

Kommentera

