Tentaplugg pågår…

Och det går sådär. Jag har inte flytet.

Jag har en struktur på pappret. Rubriker. Stödord. Det är brödtexten som saknas. Och inspirationen och motivationen är noll. Jaskabara flödar i mängd… Och nu har ytterligare en pluggdag gått… Visst, det är inte deadline förrän på måndag, men jag har barnvecka och barnhelg. Så jag har bara tid att skriva (känns det som) när prinsen är i skolan. Dvs mellan 8.30-15.00 (1,5 timmes fritidstid för att jag ska skriva den här veckan…)

Så… varför får jag inte FART på det? Flytet?

Jag var sjuk när vi gjorde grupparbetet. Riktigt jävla dyngsjuk. Kanske därför jag känner mej ”bortkopplad och frånkörd”? Men jag var med så mycket jag kunde, jag har varit med på alla de andra grupparbetena i delkursen och haft koll. Nu bara… nääe… det liksom kommer inte igång.

Jag ska inte bara ha strukturen, jag ska göra förstasidan, referenssidan, innehållsförteckningen klar också, så det ser ”nåt ut”… Men det kommer ändå saknas text, liksom. När jag dyker ner i en formulering i en bok, och ska få in den i skrivandet så tappar jag fokus, jag är sjukt lättdistraherad. Jävla skit, jag tyckte jag hade koll, jag tyckte jag var i fas. Och jag HAR tid på mej. Om jag bara GÖR nåt av min tid istället för alla ”jaskabara”…

Procrastination. Thats me.

2 svar to “Tentaplugg pågår…”

  1. kom igen!! Att vara i fas är så mycket mer värt än att bara vara klar med de uppgifter man ska ha gjort, det är en styrka och man har fokus framåt på nästa lyckande istället för det förra misslyckandet. På’n bara och KÖR hårt! Sen är du av med den här också, och ytterligare några poäng närmare examen! *puttar i rumpan*

  2. -ME-: Tack. 🙂 Jag fick en hel del gjort med lite hederlig envishet och tjurighet. Resten ska nog gå det med. Rumpputtningen behövdes! *S*

Kommentera

