Terapitimme…

Det ska jag på nu. Innan skolarbetet tar sin början idag. En solig tisdag i mars.

Jag fick ett sjunk… Plötsligt kändes hela världens tyngd på mina axlar och det blev syndast om mej i universum, ungefär… Sjunken kommer nån gång sådär ibland, och behöver då få ta sin lilla tid och gå över. Mindset funkar, men ibland är jag inte stark nog att hålla min fokus och tänka positivt. Ibland blir jag liten, ensam, ledsen. Och saknar en stor stark varm trygg famn.

I brist på den stora starka trygga famnen så kör vi lite terapi. Jag och granntanten.

Vi pratar av oss till varandra. Om det som tynger oss. Ibland räcker det med ett norrländskt ”schu?” och så får man ett ”schu.” eller ett ”schu!” tillbaka. Med goda vänner behöver man inte mer än ett ögonkast och ett ”schu” för att veta precis hur det är. Precis hur jävla jävligt det helvetes förbannade livet kan vara. Ibland.

Så ibland pratar vi inte alls om det som tynger oss. Vi pratar snusk, sex, karlar och vi pratar hundjävlar, barnjävlar och hela jävla släkten. Eller så pratar vi om sommaren, om semesterflört och om grillkvällar i min trädgård med öl, grillat och tzatziki. (Fy FAN vad jag längtar dit!)

Det är terapitimme.

Den börjar nu.

Granntanten, here I come.
(ALLA borde få ha en egen granntant, faktiskt.)

3 svar to “Terapitimme…”

  1. Granntanten Says:

    Mm. Du och jag…

  2. dysnomias Says:

    Har haft en sådant sjunk ett par dagar. Försökt botas med härliga barntimmar, men utan större effekt. Som du skriver; det är bara att härda ut med vetskapen att det går tillbaka.
    Men idag fick jag ett ljuvligt kort med posten! Det hjälpte onekligen upp. 🙂 Det var inte från någon granntant, men från någon som vet hur orden ska formuleras!

    Nu ska jag gå och köpa mig en bukett tulpaner för att få njuta av! 🙂

  3. Såna sjunk kommer ofta med fullmånen här… Jag försökte förtränga det hela helgen men nu sköljde det över mej. Och som alla känslolägen har de sin plats, och måste få ta sin plats ibland.

    Att få kort med ljuvligt välskrivna ord är en ren glädje för både ögon och själ! Här ska inhandlas tulpaner såsnart mina körsbärskvistar står i knopp så jag kan njuta av blandningen ”japansk körsbärsblom” och ”vita tulpaner”. Det blir nog fint, det dröjer ett par dagar ännu innan kvistarna slår ut.

    (En lastbil körde sönder ett träd utanför grannhuset, jag gick dit och plockade en bukett kvistar av grenen som låg på marken.)

Kommentera

