Idag tycker jag vi kör en repris.

För jag behöver en kram.

Idag hade jag precis vaknat när telefonen ringde. En skön röst i örat önskade godmorgon. Så gillar jag att vakna. Fast en kram på det hade inte varit dumt, jag har varit sällsynt kramsjuk i några dagar nu.

Dagen fortsatte med basgruppsarbete, delkursen heter arbetspsykologi och vi jobbade fram ett par teman att analysera. Intressant.

Efter basgruppsarbetet pratade jag lite med en av kurskamraterna, vi ska jobba tillsammans på temat och har hittat lite riktlinjer att gå på, vi får säkert ihop nåt bra. Det brukar vi få. Heja oss!

Och eftersom man ska fånga dagen passade jag på att ta en lunchpromenad med en dagledig granne och vi fick ihop en rask 90-minuters promenad i solsken och slask, två prozac alltså. Heja oss också!

När allt sådant är avklarat så borde jag jobba lite.. men har ägnat nån timme åt avkoppling och slösurfning också, svarat på lite pm och skrivit lite på forum och varit nätsocial, det är, min kramsjuka till trots, allt socialt umgänge jag orkar med just nu… Förutom kurskamrater och promenader och sånt, då.

Ikväll ska jag rasta granntanten, så jag har turen att få två snabba motionspromenader på en och samma dag, det är inte klokt så bra jag har det?

Förresten – pärlans magmedicin verkar hjälpa, även om det är för tidigt att säga något ännu… Men… peppar, peppar och ta i trä – även om han är gasig ännu luktar det inte så vansinnigt illa och magen var lite, lite bättre nu på promenaden. Håll tummarna?

Nu… ska jag fortsätta jobba.

Mindset. Ett steg i taget, så länge jag inte stannar så sjunker jag inte.

Och kanske kan jag stjäla en minut ikväll också.

Ett svar to “Idag tycker jag vi kör en repris.”

  1. Jag skickar en virtuell kram och håller tummarna för Pärlan!

Kommentera

