Fredag… Welcome to my…

Prinsen börjar vakna mer och mer före klockan nu… Antingen måste jag skaffa mörkläggningsrullgardin till hans rum (projekt, snart fyra år gammalt…) eller så får han lägga sej senare. Hur han ska kunna lägga sej senare begriper jag inte för han ber om att få sova vid sju, sådär…

Men om han vaknar en kvart, tjugo i sju på morgonen så gör det ju ändå inget, han går upp senast kvart över fem på pappaveckorna för att hinna in till fritids innan pappa börjar jobba. (De har 30 min i bil också till stan)

Jag la mej skapligt igår. Försöker lägga mej skapligt varje kväll. Men jag tror John Blund har bojkottat utvalda delar av Småland, antingen har han ett pissavtal med lokala sandproducenten eller så är det en vit fläck på kartan i hans GPS och han har glömt att uppdatera den via internet.

För jag kan somna in. Sen vaknar jag och så ligger jag där och stirrar på siffrorna i taket och tänker ”tam-ta-ra-tam… Tidelipom…” för inte fan sover jag. Jag är trött men ändå sover jag inte. Förrän sådär runt tre, då somnar jag skönt.

(Men vaknar av mardrömmar ibland)

Det är inte lika skönt när prinsen kommer in tjugo i sju och pussar godmorgon. (Han kommer sällan mitt i nätterna längre, börjar han bli stor?)

Sen är det dags att tvätta ögonen och hitta dagens tandpetare till ögonlocken och ta tag i vad som behöver göras. Fint. Eller inte.

Welcome to my nightmare.
(Jag älskar mupparnas gästprogram!)

Kommentera

