Måndag, jippi?

Jag är trött som en gnu och insåg  imorse varför jag troligen är så jäkla trött… Nej, det handlar inte om att jag lägger mej för sent. (Jo, lite..) men jag har glömt att ta levaxin. Jag minns ärligt talat inte när jag tog det sist och hur inihelvete korkad får man vara?

Inte konstigt jag är trött då, alltså. (Eller har haft moodswings och känt mej låg och håglös)

Jaja, bara att plocka i sej pillret och svälja den beska medicinen. Dags att ställa larm på det igen. Helt klart.

Men för att fånga lite piggelin nånstans (förutom på ica) så måste jag plåga ut denna bleka lekamen i solskenet och se om jag hittar en eller annan förrymd endorfin. Undrar om endorfiner går i vinteride de också? Så kan det inte vara, väl?

Förresten tänkte jag berätta en hemlis… Jag tränar. Japp. Kärringgympa, husmorsgymnastik, kalla det vad ni vill. Jag ligger på golvet och flåsar (nej, inte på DET sättet) och drar i gummit… (Jag sa inte på DET sättet?)

Gummibandsträning. Exertubes. Jag köpte på Netto för en bråkdel av priset på sportaffären och det verkar fungera på samma sätt. Sen har jag skrivit ut ett par papper med övningar jag hittat på nätet för just såna här exertubes.

Om det gör nån nytta? Vet inte än. Lite träningsvärk har jag nog, eller snarare påminnelser att jag gjort nåt, värk är det inte. Men det tar 21 gånger att skapa en vana (och en livstid att komma över ett beroende) så ge mej nån vecka till… Vanan försöker jag sätta, och man måste ju göra nåt?

Det går inte att klaga över att jag inte har tillgång till gym och bara NÖJA mej med det? Jag nöjer mej inte. Nu har jag hittat en lösning på problemet och valet är mitt (och andra floskler) så nu är det bara envishet som skapar resultaten.

Envis är mitt mellannamn, tjurskalle ett annat. Har jag hört. Finns säkert fler epitet, kärt barn har många namn sägs det. (Rada gärna upp några i kommentarsfältet om ni känner er manade…)

Idag är det måndag och jag ogillar måndagar men inte lika jävla illa som tisdagar, så jag har bara en släng av lilletisdag just nu. Hur var det, ut och fånga endorfinjävlar?

Japp. Så får det bli.

Och jag är barnledig till helgen. Längtar faktiskt, även om livet med en prins är helt… som det ska vara. Det är barntiden som är norm.

Och helgen blir vad jag gör den till, eller hur?

Det är ju inte precis som om drömprinsen kommer och knackar på dörren…

Magi och mirakel finns bara i Hollywood.

Inte i små sömniga städer i småland.

Men solen skiner.

Bara en sån sak?

Ett svar to “Måndag, jippi?”

  1. Kärringgympa is the shit!

    Här är min syn på vädret & annat just nu 😉

    greetingsfrombermuda.wordpress.com

Kommentera

