Måndag… igen?

Fast måndagar är rätt okej – prinsen kommer ju hem idag! *toksaknat*

Övrigt på agendan: Veterinären med Pärlan. Fina han ska bli stucken. Jag har mailat en veterinärbekant och hon säger att glutenintoleransprov nog inte finns på hund, inget hon hört om iaf. Men undrade över lever och njurstatus. Ska fråga Pärlans vet om det.

Efteråt lär jag jobba med dokumentrecovery – skriva om det. Jag la så mycket tid och energi på att försöka återskapa igår utan att lyckas, så jag orkade inte börja skriva. Det får bli idag.

Och ett möte med fina J som jobbar så hårt med att rodda livet, fyra kids och nyfått deltidsjobb och heltidsstudier och en man som ofta jobbar borta i veckorna. Duktiga hon!

Sen blire prinshämtning. Jippi!

Det är kortvecka, vi ska förbereda påsken och på onsdag kommer Tant Maja hit på kollo då hennes familj sticker på semester i tio dagar.

Våren är här, det regnar och är plusgrader och ljuset har återvänt… (Och jag är noga med mitt levaxin! *S*)

Livet är rätt okej?

Och jag vet att det är en slumpgenerator men kan inte låta bli att dra dagens tarotkort eller dagens runa sådär nån gång ibland… Idag fick jag denna:

X – Lyckans Hjul

Idag är du social och utåtriktad efter en tid av tillbakadragenhet. Du får lära dig att förändring är det enda i livet som är konstant. Men i navet, i vårt centrum är allt ändå stilla. Det är bara på ytan som rörelsen syns. Öva dig på att tänka: ”Jag är den jag är”. Döm inte dig själv eller andra. Livet går vidare oavsett vad du gör – men idag kan du välja skönhetens väg!

Japp. Jag väljer skönhetens och livets väg. Här och nu. Jag är den jag är och jag är navet. En himla fin tanke, inte sant? Oavsett om det är en slump eller inte, så är ovanstående en generell sanning för oss alla. Mindfulness. Mindset.

Och jag vaknade med en känsla av gott.


Kommentera

