Aprilskämt?

Jag tänkte busa med Prinsen imorgon. Lura brallan av honom. Men vet inte hur, som får honom att känna att det är ett roligt lur utan att han tappar ansiktet. (Han är lite känslig för det, mitt hjärta)

Ett bra lur som funkade när Sessan gick i ettan var att påstå att till skollunch den dagen serverades ett påskägg fullt med godis. (Det kan hon skratta åt än idag, fast jag är inte säker på att jag är förlåten) Hon kom hem och sa ”men mamma, det var inte ALLS påskägg i skolmaten idag?” Och jag bara…

APRIL, APRIL. (Elak? moahahaha Näe, väl?)

Jag lovar, ovanstående lur skulle inte funka på en liten Prins.

Så jag funderar… ”påskfjädrar i hela trädgården” eller ”påskharen fastnat i fällan” (Gillra fälla?) Nåt annat?

Några tips på bra april-lur? Behöver inte ha med påsken att göra.

Inget där han blir jättebesviken heller.

11 svar to “Aprilskämt?”

  1. Vore kul att köra likadana lur på alla killarna och se hur olika de reagerar. Eller lika för den delen.
    Men vad?

    Kanske att det inte går att sätta på TVn för att den riskerar att sprängas då. Att de sagt på nyheterna att TV-apparaterna måste vara avstängda mellan fem och sju på kvällen för att det just då är hög explosionsrisk…

    Eller att det ska komma poliser och brandmän och öva utanför huset och att alla barn är välkomna att vara med och prova…

    Eller att Zlatan kommer och hälsar på och sparkar boll med de barn som vill vara med i kvarteret.

  2. Åh jag vet inte heller, men jag vill också… Nåt av Mias tips kanske… Nu ska vi bort imorrn kväll så tv-tricket funkar inte. Å andra sidan vore det skitkul att lura brallorna av grannbarnen. Allra helst av hela grannfamiljen faktiskt. *moahaha*

  3. Vi ska dit och äta middag. Kan man smälla i dem att vi alla blivit militanta veganer kanske? *hm* Eller att man måste gå tre varv motsols runt stolen innan man sätter sig? Lär INTE funka på föräldrarna. *s*

  4. Mia: Tv-skämt kan uppskattas (av mej *S*) och -kan- funka. Polis/Blåljus-skämt skulle göra honom sjukt besviken, efter att han träffade ett par konstaplar häromdagen så är han riktigt duktig på att göra sina läxor så han kan bli Polis, det är stort mtp hans ovilja mot läxor/skolan.

    Zlatan skulle funka på grannpojkarna som älskar fotboll, prinsen vet vem Zlatan är men knappt hur han ser ut *S*

    -ME-: Hmm, på barn brukar glassbilentricket funka, på vuxna kan samma trick fast bolaget istället (Rea/provsmak på påsköl?) nog funka? Militanta veganer, vet inte? Men nåt ”larm” eller ”rön” om just -det- som de serverar till middag, nåt klimat/miljö/förgiftningshot som gör att ni verkligen inte kan äta vad det nu är som de lagat? (I stil med rovfisket och korallrevsförstörelsen när man köper Tigerräkor?)

  5. Jag tror jag ska köra på tv-skämtet. Och Zlatan. Grabbarna är galna i honom.

  6. dysnomias Says:

    Här hade grabbarna blivit sjukt besvikna av Zlatanskämtet..
    Har hela dagen på mig att få in ett skämt, förbaskade Barnkanalen började morgonen med att påpeka att det var 1 april och man skulle se upp och byggde upp programmet kring det.
    Har två ungar på helspänn här nu, så inget morgonskämt.

    Hoppas ni andra lyckats bättre! 😀

  7. Jag funderar på tv-tricket. För tv är en märklig pryl, de vet ju nu, stora som de är, att det som finns på tv KAN vara både sant och hittepå. (Mindre barn tror ju att det som händer på tv händer i rummet, alternativt på annan plats när de blir lite större)

    När de är så stora som 6-7 år vet de att det KAN vara sant (Tex hjärnkontoret, nyheter) och det KAN vara hittepå (Tex vintergatan, barnprogram) och det kan vara nåt som hänt för länge sen osv. MEN:

    De tror, på något vis, att de som är I tv’n ser dem… Eftersom de ropar hej eller vinkar till programledare som uppmanar dem till det? Så… tv’n är en märklig pryl.

    Jag funderar på att säga att tv’n måste vara avstängd pga att de filmar -inifrån- en vulkan som har ett utbrott, då kan tv’n också explodera om man ser programmet. (För här i huset gäller det att förklara på ett trovärdigt vis, att bara säga att den riskerar explodera utan förklaring köps -icke-, ”Varför då” är en användbar fras…)

    Så, är den trovärdig nog för en sjuåring? 😈

    Alternativet är att lura honom på väg hem från skolan att allt hans lego råkat bli dammsuget/bortplockat/skänkt till loppis för jag inte trodde han lekte med det mer. Då blir han lättad som en tok när han ser att det är kvar?

    Vi såg också bolibompas morgonprogram så prinsen funderade på skämt till skolan. Jag gav honom tips på påskägg ist för skolmat och glassbilen som han blev lurad av förra året. *S* Han: ”meh, de går inte PÅ såna lätta”

  8. Här gick grabbarna på både skämtet med Zlatan och skämtet om TVn. =)

  9. Jag körde både legoskämtet och tv-skämtet och tja, legoskämtet gick inte så bra, prinsen blev ledsen. Inte meningen.

    Tv-skämtet gick sådär, han genomskådade det efter en stund eftersom han kom på att det var första april idag.

  10. Christopher Says:

    Min lilleman blev rätt upprörd när jag förklarade att det visserligen var sommartid så att vi hade ändrat på klockan en timme men det skulle inte ändra våra rutiner så han skulle gå och lägga sig som vanligt.
    ”-Ja, det blir väl halv nio” då tyckte jag och räknade kallt med att han inte hade koll på vilket håll klockan var flyttad. Efter ett antal upprörda protester fick jag påpeka för honom vilket datum det var… 😉

  11. Christopher: Hehe, de blir aldrig för stora för att luras med!

Kommentera

