Sköna helg!

Vi har tagit det lugnt idag…

Hade planer på att inleda grillsäsongen men när jag inspekterat grillen insåg jag att den gjort sitt och behöver ersättas med en ny, fräsch förmåga. Den är helt enkelt färdiggrillad.

Prinsen har varit ute och lekt i stort sett hela dagen med korta pauser för näringsintag, vädret har varit ljuvligt varmt och gamla Tant Maja har sovit i trädgården i solen större delen av eftermiddagen. (Vi fick övertala henne att komma in, fleecefilten ute i solen var väldigt skön tydligen)

Däremot har vi inte påskat oss så mycket. Prinsen fick leta påskägg på förmiddagen (direkt efter frukost, faktiskt) och till middag blev det sill och potatis, ägg och gräddfil och en kall Hof. Vi gillar allihop sill och potatis, men jag insåg att israelisk färskpotatis tydligen var väldigt snabba kolhydrater.

Hur?

Jo. Prinsen fick en sockerkick av dem så som han får av tex vindruvor. Han tyckte om, åt flera stycken och blev helt… rusig?

(Nej, han smakade INTE av min Hof. *S*)

Nå, ut och springa av sej funkade.

Och jag kraschade på soffan. Fick tröttingen. Hof är rena sömnpillret ihop med sill och potatis?

Nu är det kväll. Vi har två lediga dagar kvar.

Två sköna helgdagar.

Kommentera

