One of those days…

Japp, idag är det en sån.

Jag känner mej tom, dränerad, orkeslös. Vill inte. Orkar inte. Kan inte.

De kommer med jämna mellanrum (och i sällskap med hormonsvängningarna) och just idag är det en dag då jag tvivlar på mej själv, tror inte jag kommer klara något och känner mej allmänt misslyckad.

Jag borde ju ha varit lycklig med stora barn i stadig relation och ordnad ekonomi nu, det är där man är när man är medelålders (som jag måste erkänna att jag väl är?) Det är så många saker man kunde, borde, skulle…

Istället för att stå med ena benet i kaos och andra i en okänd framtid och inte veta vart det bär. (Ibland känner jag en stor jävla frihet i just den positionen, men inte idag.)

Jag hade velat ha ett fast jobb sen 20 år tillbaka, så jag kan gnälla på monotoni och tristess och drömma om sommarsemestern som vi bokade redan förra året och längta till en ledig helg…

Så jag kan ta för givet det jag inte borde ta för givet. Att ”han” står pall, att ”de” sköter sej och att ”jag” lunkar på… förvissad om att death do us apart, inte förr.

Jag har ingen ”han” men ”de” sköter sej så gott det går och ”jag”… strävar framåt. (En dag i taget.)

Men jag tar inget för givet. Inte nu, inte nånsin mer.

Det är fler än jag som är slitna, jag pratade med en vän igår och rösten i mitt öra lät sliten och trött.

Jag vet att jag inte är ensam, jag vet att livet inte är en dans på rosor alltid, jag vet att många människor strävar på, bara för att det ska vara så. Följer sin plan, sina lång- och kortsiktiga mål.

Jag har också lång- och kortsiktiga mål.

Men just idag når inte pilen ända fram till tavlan.

Just idag tvivlar jag.

Vill inte. Orkar inte.

Ge mej en kram?

3 svar to “One of those days…”

  1. *skickar en stor, omedelbums*

  2. kramashårtochlänge

  3. -ME- och U: Tack, det kändes gott. *återgår till studierna*

Kommentera

