Ja må han leva!

Min stora prins fyller år idag. Som alltid, när ett barn fyller så reflekterar jag… Det är så länge sedan och så mycket har hänt dessa tretton år.

Han är stor nu, tonåring. Tiden rusar… Och jag har tappat så mycket tid.

Jag ser honom ofta. Han är stor och stark och vacker. Skolan säger att han är klok, duktig och framåt.

Men jag vet inte själv. Han bor inte här.

Mer än i mitt hjärta.

Grattis finaste på din födelsedag!

Jag hade bakat en tårta och du hade fått äta hela om du orkat. Då hade jag bakat en till.

Jag hade lagat din favoritmat, även om jag inte vet vad det är längre. När du var fyra var det stuvade makaroner och falukorv. Det kunde du äta till frukost, lunch och middag.

Jag hade varit extra snäll och inte suckat över skor i hela hallen, kläder överallt och skitiga strumpor i soffan.

Jag hade köpt en ny god -manlig- deo och du hade fått en present du skulle blivit glad över. Vad det nu är, när du var fyra var det fotbollar och småbilar du älskade.

Jag hade retats med dig över att du är tonåring nu med allt vad det innebär. Skojat om brudar, finnar och pubertet.

Jag hade köpt dig en ny snygg cool hoodie och kanske ett par skejtarskor – jag har sett att de du har är slitna nu.

Framför allt så hade jag älskat dig och varit glad för varje dag vi har tillsammans.

Din mamma.

Ett svar to “Ja må han leva!”

  1. Älskade vännen… *kramar om*

Kommentera

