Nu är det gjort.

Och så har jag bara resten kvar…

Men fan vad vi har varit duktiga idag. Jag började själv att lattja med plattorna men fick inte till det. Sen kom en arbetsledare och tänkte åt mig. Men vi fick inte till det iaf. Sen kom Platthitler.

Och då jävlar.

Det var jag och arbetsledaren och platthitler som extern rådgivare och vi kom gemensamt fram till att en hoppa hage-bana blev inte bra. Det såg ut som en flådd ödla och tog för stor plats.

Så vi provade dubbelfiligt.

Och sepåfan. Även jag tyckte det blev skapligt, så dubbelfiligt fick det bli. Jag markerade ut grävzonen och flyttade ut plattorna och satte igång att gräva.

Då la sig platthitler i och skulle gräva hon också, trots en jävla huvudvärk. Men det GÅR inte att säga till den tanten att låta bli något när hon bestämt sig. Undrar om det är därför jag tycker om henne? *S*

Arbetsledaren fick gå och köpa mjölk till kaffet, så vi kunde ta en (jävligt välförtjänt) kaffepaus.

Sen var vi på’t igen, innan vi kallnade. Iofs svårt att kallna idag, vi har haft sjutton grader i skuggan. Nästan sommar, faktiskt. Och jävlar vad bra det blev. Vi grävde och vi skyfflade sand och vi la plattor och vi riktade upp med mer sand och vi sopade och vi bankade och vi fick till det nåt så inigrönjävla bra.

De stora högarna som vi grävde upp med jord och grästovor (och rötter och sten – vi är i småland…) tog vi oss också an. Hackade tovor och krattade ut jord. Sådde gräsfrön. Vattnade.

Drack en kall öl och tittade nöjt på vårt arbete.

Fyfan vad vi är bra. En plattsättare hade säkert anmärkt men en plattsättare har både utbildning och flera hundra i timpenning så det vore väl konstigt om det inte blev bra då.

Vi körde på känn och SBF (sunt bondförnuft) och ja. Jag är nöjd. Platthitler är nöjd. Hon… är en klippa.

Jag önskar alla en vän som henne.

Så nu är det en plattsatt gång i trädgården, nu är det sått gräs och nu är det vattnat.

Återstår rabattavgränsare och grindriktning och lite sånt småttogott.

Men det stora är klart.

Sa jag att vi är jävligt duktiga? Kolla här bara:

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag säger ju det. Kan själv.

Och jag har världens bästa granntant. Utan henne hade jag hunnit hälften om ens det.

3 svar to “Nu är det gjort.”

  1. Det är sjukt snyggt och jag blir dötrött t o m av att titta på bildspelet! *s*

  2. Snyggt jobbat!!

  3. Tjejer: Tack. Jag är trött, stel och har ont idag. Både träningsvärk (=skönt ont) och gnagande värk. Förutom då att jag tjongade i ett par fingrar som jag är stel i och har svårt att röra. Warwounds! *S*

    Men det är värt en veckas ont. Jag kunde själv (med hjälp av Granntanten!) och det stärker självkänslan. Som fan.

Kommentera

