Valborgsmäss…

Tror vi vädret håller ända fram ikväll? Brukar det nånsin?

På ETT sätt hoppas jag på ösregn. För jag vill inte lägga en spänn på skramliga dåliga karuseller och lotter där man inte vinner nåt mer än en plastfigur på sin höjd.

Men prinsen ser fram emot att gå dit, det händer ju nåt skoj. För honom.

Själv roas jag mer av att sitta och se gräset gro, eller så. Men det är jag det, jag är gammal, cynisk, bitter och desillusionerad. Eller hur var det nu?

I vilket fall som helst så har jag varje år en önskan att elda upp den där jävla rishögen i förväg, ungefär som Gävlebocken. Hittills har jag tryckt tillbaka min impuls. Vore kanske inte så kul att bli känd som ”valborgspyromanen” trots allt.

Så. Har vi tur (?) så regnar det som satan ikväll. Vädret såg lite lovande ut, faktiskt. (www.klart.se)

Om inte så står vi vid en brasa som steker igelkottar för ingen jävel har tänkt på att de övervintrar under skräpet. (Ja, jag har en positiv ton i inlägget idag. So?)

Nåt sött som fredagstub… som omväxling till bittra toner ovan. *S*

(Jag vill kunna sjunga och spela munspel som Louise Hoffsten!)

Sockerkompis.

Kommentera

