Hur var det nu med tisdagar?

Jag gillar dem. Inte.

Efter en natt med urusel sömn gick jag upp i tid att rasta hund, göra frukost och börja plugga. Installation av statistikprogram stod på agendan. Det gick smutt och programmet kickade igång.

Så gjorde också genomgången av programmet. Inklusive övningsuppgift. Det var svårt. Beroende eller oberoende variabel? Gäller att hålla tankarna fokuserade. Vilket är vad? Fan vet.

Men det ger sig väl under resans gång, antar jag. Andra små söta saker vi skulle lära oss var korrelationsanalyser, signifikant nånting och tja, med hjälp av böckerna blir det säkert bra.

Anledningen till den dåliga sömnen, då? Inga mardrömmar iaf, de har lugnat sig betydligt nu. Nej, jag drabbades av något jag inte känt på rätt länge och när det kommer är det sjukt obehagligt. Myrkrypningar. Det känns som en myrparad i blodkärlen eller som nån drar en liten kedja med kulor längs nervbanorna eller i själva benpipan. Det är tydligast vid lederna, som knäveck, ljumskar, armbågar och armhålorna.

Enda sättet att stoppa det är muskelaktivitet. Jag var på väg upp och ut flera gånger inatt, men fötterna ville inte ställa upp på det. Det går också att stänga av med en stark värktablett men jag har ingen sån.

Jag har haft det i perioder sen jag var tonåring och det kan sitta i några dagar till veckor, med jämna mellanrum. Nu är det nog minst nåt halvår-år sedan sist jag kände det. Och jag har oftare känt det när jag varit gravid. Vilket INTE är fallet nu. *haha*

För övrigt har jag fått några provsvar men väntar fortfarande på fler. Men nu vet jag att jag inte har B-12brist, ingen diabetes eller har för låg levaxinnivå. Bra där, åtminstone.

Solen skiner och utvecklingssamtal för liten prins står på agendan. Och besök på lågprisaffärerna, frågan är om jag ska ta det före eller efter utvecklingssamtalet? Hmm. Svåra beslut. Ett lätt är att lämna datorn. Läsa böcker ska jag också göra. Och senare ska jag se om en föreläsning. Ska bara leva lite också mellan pluggandet.

En låt jag haft i huvudet hela dagen och halva dagen igår:

(här kan vi snacka om nån som är stor i käften… Han kan äta limpmackor på tvären. Men oj, vilken låt.)

Kommentera

