En solig torsdag i juni…

Det är idag en vecka sen Pärlan skadade sig. En vecka sen jag nästan förlorade honom.

Tiden går… Han har ännu ont i benet och behöver ännu smärtlindring men det går framåt. Han är glad och pigg mellan varven och han är oerhört kontaktsökande. Nästan mer än innan, om det går.

Jag har bokat återbesök till veterinären idag. Lika bra att vara ute i god tid. Nästa torsdag ska stygnen tas och det ska beslutas om han behöver gipsskenan längre. Och jag har tid på mig att leta efter en bil att låna.

Finaste pärlan. Konvalescensen kommer gå sakta, sakta. Försiktigt.

Planen för dagen är att lägga om bandaget. Plugga, förstås. Städa lite. Fixa finfika åt gammal skolkompis som ska komma på besök i em. Som jag fått kontakt med igen via facebook. Kul!! Rabarberpaj med vaniljsås ska vi frossa i. Visserligen bara smulpajsvarianten, nåt annat är jag för lat för. *S*

Dessutom… Har jag trots allt planer för sommaren. Jag har världens bästa vänner. ♥

Solen skiner. Ute och inne. Gråvädret inuti har lättat.

3 svar to “En solig torsdag i juni…”

  1. Anna Maria Says:

    Mums med paj, prova den här med vitchoklad.

    http://www.kokaihop.se/recept/rabarberpaj-3

    Dregel.

  2. Åh herre TID, Anna Maria! *slurp*

    Det receptet ska sparas och användas! Tack!

  3. 3 ägg
    3 dl socker
    3 dl vetemjöl
    2 tsk bakpulver
    1.5 dl pärlsocker
    100 g smör
    några stjälkar rabarber

    Skär några rabarberstänger i små bitar. Smält smöret, vispa ägg & socker, blanda i vetemjöl och bakpulver och rör försiktigt ner det smälta smöret och bred ut på smörpapper i en långpanna. Häll till sist över pärlsockret och grädda i 175 – 200 grader i 20 minuter.

    När kakan är kall delas den och ett lager vispad grädde och färska eller frysta bär läggs på den ena halvan innan man lägger över den andra halvan som ”lock” på tårtan.

    Ät och njut 🙂

Kommentera

