Ouch!

En gång för länge sen så skickade jag ett vykort hem till min kära mor efter att ha varit på Gotland och firat midsommar…

På kortet stod: ”Solen är full och jag skiner”

Jag tror inte hon uppskattade det, men det var en mycket rolig sommar och jag kommer nog aldrig glömma midsommarfirandet i Visby och på Kneippbyns camping…

Det året var det också fullmåne på midsommarafton.

Nu är jag knappast full men solen skiner som en tokig idag. Det är varmt och lite blåsigt. Och min hund är besvärad av sitt gips och flåsar. Såret såg inte jättefint ut igårkväll men heller inte våldsamt fult.

Problemet är att det nu är jourtid och jag måste klara mig på det jag har, dvs jodopax. Det finns inga öppna apotek i byhåla.

Jag är besvärad av att ha suttit krum på golvet ett par gånger om dagen och lindat hundben. Det känns i en ond kropp. Tror det skulle kännas även i en frisk kropp, faktiskt.

Prinsen är besvärad av för mycket färskpotatis och jordgubbar. Det är hans omgivning också, kan jag säga.

Men om jag släpper ut honom i friska luften så lär luften inomhus också bli friskare. *S*

En dag – ett liv. Det är sommar nu.

För övrigt så minns jag inte vad jag drömde inatt. Men jag hade heller inte plockat sju karlar och lagt under kudden. Eller vänta nu… blommor menade jag ju.

2 svar to “Ouch!”

  1. Tror du haft roligare om du haft sju karlar under kudden. Hur länge dom nu stannat kvar där under. :p

  2. -ME-: Ja, om inte annat hade jag väl rotat fram dem en efter en? *flin*

Kommentera

