Livstecken…

Det är fredag och jag är huslig. Jag fixar, städar lite och bakar.

Regnet öser ner och det finns inte mycket annat att göra än fixa sånt som behöver fixas. Så jag städade köket och prinsen beställde kärleksmums och snälla mamman gör som prinsen befaller…

Men för att få plats med hembakat när man har frysen full med hundmat så blev jag tvungen att frosta av frysen. Och då behöver ju golvet torkas efteråt.

Samtidigt… gör jag det med en sorts… nöjdhet. Jag tycker om att ha fint, jag blir tilfreds när jag har hembakat i frysen. (100 bullar blev det med.)

Och när jag lite snabbt kollade mailen så hade jag ett livstecken där.

Livstecken från nån jag trodde hade försvunnit.

Det gjorde mig glad att se.

Det är fredag och vi är inne på sista dagarna av semestern, innan nästa semester tar vid.

När jag är prinsfri lär jag vara fullt upptagen från 8-17, minst. Inomhus. Med näsan i böckerna.

Japp.

Livet… här och nu.

Kommentera

