Plugg och promenader!

Japp, det är vad jag sysslar med nu.

Jag pluggar… Idag har jag fastnat i en funktion i Open Office, dock. Jag var så arg, sur och tvär för att det inte ville som jag ville (sista på hela uppgiften, givetvis!) och ville slå näven genom skärmen till slut.

Så jag gick ut på den inplanerade promenaden med granntanten, och oj vad jag behövde promenera bort frustration… Vi gick oss svettiga och det är något vi ska göra hela veckan, tills prins bus kommer hem igen.

Sen går jag en sen kvällspromenad med pärlan, han har börjat få gå längre nu och är SÅ nöjd med det. Ingen hälta ännu, ibland lite lätt markering på framtassen mot slutet av promenaden, det är så skönt.

Jag har saknat mina sena kvällspromenader som fan. Jag tycker hela sommaren har försvunnit, jag har missat de ljusaste sommarnätterna och det känns som jag förlorat nåt viktigt.

Men igår… Igår såg jag en lysmask igen för första gången. De gör mig glad inuti, de små lysande gröna insekterna.

För övrigt så njuter jag av ensamheten, nu när värsta omställningssaknaden gått över. Jag behöver ladda batterierna, få dra mig tillbaka och inte prata med nån.

Dra upp vindbryggan och barrikadera borgen.

Få vara ensam. I tystnad.

Och komma ut när jag själv vill, inte för att jag måste se till nån annans behov.

Det är skönt.

Kvalitetstid.

Kommentera

