Shu…

så äre…

Ibland saknar jag den norrländska trygga rösten i örat, det var länge sen jag hörde vännens stämma nu. Länge sen vi sågs också. Men så är det när livet snurrar åt varsitt håll med jobb, familj, barn och annat.

Idag var jag och granntanten ute i nyregnad fuktig luft, pärlan fick följa med för första gången sen skadan. Han var lycklig! Studsade fram och skrattade med hela sitt breda gap. Härligt, pärlan!

Vi gick till piren. Det är skönt vid havet, himlen var mörkt blå, havet var lika mörkt blått… Ljuvligt!

Något som inte var lika ljuvligt var vägen ner till hundbadet, det är förenat med livsfara att gå ner där med hund. Kommunens enda hundbad, trycket är rätt stort där av hundägare som vill ha nånstans att vara utan att bli bortkörd.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Bilderna är tagna i maj

Förresten fick jag skäll idag. Jag bloggar för sällan? *flin* (Blogga själv då, latmask!) Jag har tydligen inte bloggat dagligen som jag brukar, det är inget jag tänkt på. Har väl inte haft så mycket att säga, kanske. Somligt bärs bäst inuti.

Idag fastnade jag lite med en uppgift i Excel (egentligen 10-12 uppgifter per ”jobb”) och frågade på fb om nån var kunnig och ville hjälpa. Min ena brorson erbjöd sig – han hade fått mvg i excel på datakunskapen. (I nian, troligen)

Han tittade på mitt ark, jag visade honom vad jag gjort och jag visade honom uppgiften jag skulle göra och han… skakade på huvudet och gick därifrån.

Men han fick med sig en påse bullar och en påse kärleksmums som tack för att han försökte. *S*

Imorgon är en annan dag.

Kommentera

