Kinkig.

Nej, inte kinky. Eller jo kanske det också, men inte just nu. *S*

Nu är jag kinkig. Less, sur, grinig. Bit-ch.

Jag är rastlös och irriterad och har ingen ro att sitta och göra det jag ska, självdisciplinen har tagit semester eller inte kommit tillbaka eller rymt på långtid eller whatever… För hos mig finns den inte.

Jag vet vad det beror på.

Det går över med lite promenader och stödsamtal med granntanten. Det är skönt att prata med nån som förstår, utan att man behöver förklara. Utan att man behöver säga nåt, ens. Nån som förstår vad man menar även om man inte säger det.

Dessutom, som körsbäret på grädden på moset… Så dras jag med en jäkla penga-ångest. Ekonomisk ångest. Det är mycket som behövs och långt till nya pengar kommer in.

Glappet mellan sommarkurs och programkurs är lika stort och jobbigt nu som det var i maj/juni.

Och så drömde jag illa. Drömmen var inte alls lika trevlig som ett par andra jag haft på senaste tiden, den var tvärtom mörk och skrämmande. Inte konstigt kanske med tanke på att ekonomin är i katastrofläge.

Men det löser sig säkert.

En dag i taget, en uppgift åt gången. Och med att välja vill ha eller behöver när jag handlar.

Men det suger bäverballe.

Jag hatar det och det gör mig frustrerad, grinig, less och sur.

(För övrigt en helt fantastisk låt av en helt fantastisk grupp med känsla och skills… vilka män! Vilken musik!)

Kommentera

