Reflektioner

och blandade tankar har farit genom det ullhåriga huvudet idag.

Det började lite struligt men redde ut sig till slut. Skönt det. Men jag avskyr att inte ha koll på saker, att vara ”i händerna” på andra. Jag fick besked igår att hundmat skulle levereras, och vilken plats det skulle levereras till. Klockslag när leveransen gick. Han skulle ringa när han åkte vid nio.

Jo. Men inte ringde han. Då hade jag ordnat skjuts (varit till besvär för en granne – då jag missuppfattat leveransdagen och bokat in skjuts en annan dag) och vi skulle åka strax efter nio.

Vi åkte mot vår rendez-vousplats och jag fick tag på leverantören i telefon. Nä, då hade inte käket kommit med frysbilen ännu men när det hade kommit skulle han ringa. Jodå.

Maten som skulle kommit halv tio ungefär kom istället vid tolvtiden, och då hade min granne fått stå där på en solig parkering och vänta i två timmar, det är inte så kul. Tur grannen är tålmodig? I vilket fall som helst så måste det lösas till nästa gång.

Och jag avskyr att vara till besvär.

Sen skulle jag då plugga ikapp det jag missade. (Lämna in dum strultelefon hanns inte med i dag heller, det får bli en annan gång?)

Jag försökte helt ärligt plugga som en gnu. Flitig gnu. Men det gick bara halvbra. Jag behövde handla något, och jag behövde fika med granntanten i trädgården för det skulle vi ju gjort på förmiddagen, om inte hundmatsleveransen blivit så förskjuten.

Allvarliga saker som socialt umgänge med sin granntant KAN man inte ställa in, sådeså.

Sen försökte jag plugga igen. Det gick halvbra igen. Sen behövde vi gå en lång promenad och andas lite havsluft. En härlig ljummen kväll… vi traskade ut på en liten halvö vi inte brukar traska ut på och satte oss på en jättestock som havet polerat kritvit och len.

Där satt vi en god stund och betraktade livet, havet, himlen, gotlandsbåten, djurlivet, saknad, känslor, hundar, folk, barnjävlar, korkskallar, förälskelse, relationer, ålderskriser, semester, fåglar, katastrofscenarion, hajar, sjöleoparder, stjärnfall, myggjävlar, klåda, hormoner, festmat, pengar, utflykter, ekonomiska förutsättningar och annat viktigt som man faktiskt avhandlar bäst på en vitpolerad len stock vid havsbandet.

Och en känsla har svajat under ytan i några dagar, den tittar upp då och då. Den behöver också bearbetas, men jag tror den behöver mer reflektion.

2 svar to “Reflektioner”

  1. Granntanten Says:

    En underbar kväll❤. Det är många ämnen som betas av på våra möten. Ser fram emot kvällen med god mat och en träff med FINASTE vännen.

Kommentera

