Sleepless nights…

Vacker, soft… passar bra som mitt i natten-musik.

Ikväll har jag ätit… gott. Mycket gott. Helt fantastiskt underbart gott. Och som vanligt blir det bäst när man gör det själv. *S*

Sen kom sessan för en promenad för att se stjärnfall ute vid havet. När vi gick så kom en skogstokig lös hund springande och skulle angripa finaste pärlan och fluffet.

Det blev mest ljud men jag… brände ett proppskåp på ungen som var ute med tre hundar varav två helt utan koppel och halsband.  Grabbhalvan fick sina fiskar varma, tror inte jag var så jättevänlig i ordvalet heller. Hundarna brukar springa omkring lösa i området.

Hunden som angrep har aldrig nånsin kunnat gå förbi pärlan eller fluffet utan att göra ett rabiesutfall mot dem. Dessutom hade de en annan av kvarterets skräckhundar med sig. Och ett litet trassel.

En liten mager flickunge kunde knappt hålla den galna skräckhunden som ville vara med och bråkas, han släpade henne flera meter på gräsmattan. Då hade vi redan fått bort den första som inte var så tuff när det kom till kritan, hon ställde sig en bit bort när jag motat bort henne. Hon fick iofs grepp om pärlans halsskinn och bog, men det blev ingen skada, hon fick inte nåt bra tag. (Han är lite trind nu, min pärla…)

Men jisses vad jag blev förbannad. De har haft hundjäveln i nån månad, bara. Det är en hund från området och i flera år har den aldrig kunnat uppföra sig när vi mötts, men nu… efter en månad i det nya hemmet, så har de henne lös. Vilket de tidigare ägarna aldrig haft, som tur är.

Jag kontaktade ägaren till hunden, det var inte denne som var ute utan en tonårsgrabb… Och krävde att det var koppel på som gällde i området från och med nu. Det här ska inte hända igen. Alls. Efter lite käftande via sms där jag vägrar sänka mig till sandlådenivå, så fick jag ett bra svar där ägaren bad om ursäkt och att det inte ska upprepas igen.

Bra där. Nu tror vi på det, va?

Kommentera

