Mitt i natten…

Som vanligt. Jag är en notorisk nattsuddare.

Det har varit en vanlig dag… en långsam söndag. Inga överraskningar åt nåt håll, besök av sessan för lite utskrivna papper, sen plugg.

Skogspromenad provade jag med pärlan. Jag gick en liten bit på den skogsrunda vi brukade ta före olyckan. Det var skönt och jag var glad, glad var även pärlan. Om än långsam.

Men gladast var nog myggen för fy satan vad de stacks! Många var det också, jag brukar inte bli särskilt myggbiten men nu extraknäckte jag som myggmatare en stund. Det gällde att inte stå stilla för länge.

Men det fattade inte pärlan för som sagt… han nosade, han lunkade och han var låååångsam…

Väl ute ur skogen satte jag lite högre fart och jag gick nog ca 7,5 km på en timme, jag var rejält svettig när jag kom hem igen. Skönt! Promenader är ren medicin för kroppen, helt klart.

(Även om fötterna inte alltid är glad på mig – men lite måste man tåla? Smärta är vekhet som lämnar kroppen. Eller: Smärta är en alternativ form av njutning. Ha, fan trot!)

När jag kom in matade jag mina kottar… eh, mina kottar? Nä. Men jag matade kottarna i trädgården, de brukar stå där och vänta på sin mat. Uppblött torrfoder verkar funka bra.

Och jag saknar.

Saknad vet jag allt om. Jag kunde skriva en bok om saknad.

Men jag lever här och nu. Mindset. Ett steg i taget bygger jag min framtid.

(underbar version – mkt bra kvalitet på videon dessutom! )

Jag vill se dem live. Jag vill åka till Skottland. Det har varit min dröm i så många år nu… Men annat har varit tvunget att prioriteras.

2 svar to “Mitt i natten…”

  1. Jag saknar de där långpromenaderna som man gör som hundägare. Som när Åsa och jag tog Vilma Labrador och Boxer Alma och gick från stan, ut till lasarettet via scania, gick runt kronan och tillbaka till stan. Hem kom man, trött och nöjd. Både hundar och människor. Eller som när vi var ute i skogen och drog en handtralla i blåbärsriset…*S*😛

  2. U: Jag och sessan försökte gå runt kronan häromåret när vi ”hittade vilse”.🙂 Men trött och nöjd blir man. Skogen är balsam för själen. (Handtralla i blåbärsriset?! :O *S*)

Kommentera

