Fredagstub – bättre sent än aldrig.

En lång dags färd mot kväll… Jag har pluggat som en tok i veckan och fått endel gjort, det känns bra.

Vardag är vardag och den är här igen och det känns också bra. Livet, som det är, här och nu.

Ikväll skulle vi ha fredagsmyyyyys… Nej, jag ser aldrig på reklam men den är svår att missa. Så fredagsmys it was, inleddes med fika hos en granne och en titt på negativ med sisådär 22 år på nacken.

Somliga har varit unga och vackra en gång i tiden, minsann. Möjligen blir det fotobevis i bloggen nån gång i framtiden, de ska bara scannas först.

Kvällen bestod av tacos och film. Innan filmen var laddad fick undertecknad ett skrattanfall som inte går att förklara och mitt i det skrattanfallet ringde en god vän och jag blev tvungen att skärpa till mig lite.

Det gick sådär. Men man har inte roligare än man gör sig? *S*

Filmen… Den var det absolut värsta jag sett sen mördartomaterna anfaller, tror jag. Sånt skräp, men gulligt skräp. Den hette ”Bingo” och den passade en liten prins alldeles utmärkt, han levde sig in och han skrattade och han grät om vartannat.

Efter filmen hittade prinsen och sessan en gammal heliumballong som nästan var tom och då fick de (läs: sessan) den briljanta idén att andas in det som var kvar… Japp. De lät som knatte och fnatte ungefär, och skrattade så de nästan kissade på sig. Knäppskallar jag måste leva med? *flin*

När liten prins somnat så bänkade jag och sessan oss för att se en annan film. Jag kan inte berätta vilken eller hur den hamnat i vår dvd-spelare, för då måste jag mörda er allihop. Japp. Det handlar inte alls om glittrande vampyrer, pojkar som blir vargar stora som hästar eller ett krig som slutar oavgjort. Nä.

Men en fredagstub kan jag bjuda på, den är ljuvlig…

Somligt glömmer man inte, helt enkelt.

Kommentera

