There’s a lighthouse…

Ett ljus i horisonten som varnar för grund och som leder på rätt väg.

En fyr kan vara både vacker och skrämmande och man kan tänka sig den som en metafor för många saker i livet som tex ovanstående.

Man kan kanske tänka sig att tolka dem som många saker, långa och ståtliga upprätta byggnader på utsatta ställen. Och för att ingen ska missa att de står där så lyser det om toppen.

Man kan också tänka sig att tolka dem som orubbliga vaktposter som beskyddar och bevakar, stenhårda och starka.

Eller så kan man tycka att de är vackra, rätt och slätt. På ett robust, väderbitet sätt.

Jag vill ha en egen fyr.

3 svar to “There’s a lighthouse…”

  1. Christopher Says:

    Eller så kan man tänka sig att Freud skulle ha haft synpunkter på dina önskningar…😉😀

  2. Jag tror det finns fler som önskar sig en egen fyr, det här är från Tjörn Runt 2009, tävlingen gick igår igen men jag vet inte om banläggningen var annorlunda i år.

  3. Christopher: Freud tolkade allt utifrån sin egen uppdämda frustration, tror jag. Han var helt enkelt en sexuellt perverterad person.😉 Men jag säger inte att din fundering var fel, heller.😆

    Åse: Hoppsan! Fast en fyr hade inte kunnat ändra vinden i den tävlingen.🙂

Kommentera

