Ibland

blir det inte som man tänkt sig.

Alls.

Och ibland vill man skriva nåt jättelångt men har inga ord… Fragment, fraser och formuleringar snuddar vid tangentbordet och kommer inte ut. Somligt kan inte präntas ner.

Helt enkelt.

Idag har det varit en ”one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin’ day every inch of the way.” (credit till den som tar filmen citatet kommer ifrån. Utan att googla.)

Men sen gick jag med granntanten. Det var lite tungt och lite kolhydrattomt men välbehövligt. Endorfiner och samtalsterapi FTW!

Före det gick jag med Pärlan en sväng, han behöver också röra sig men inte lika mycket. Drygt en halvtimmes skogspromenad och han haltade rätt rejält på frambenet.

Så han fick vara hemma när granntanten och jag powerwalkade oss runt stan. Det tar sådär hundra minuter i bra tempo.

Sen skulle jag duscha och jag kände hur huvudet blev lätt och badrummet mörkt och jag hann öppna duschdörrarna och försöka sätta mig på toastolen.

Så jag slog mig bara lite.

Det var ett tag sen jag hade såna dumheter för mig, i vintras till i våras närmare bestämt. Så jag trodde det försvunnit nu. Tydligen inte.

Men jag hade ätit dåligt och druckit dåligt och gick från svettig till frysande till varm skön dusch – det var kanske inte så konstigt.

Och huvudet fortsätter snurra lite efteråt.

Med fraser, formuleringar och ord som inte kommer på pränt. Som inte kan formuleras ordentligt.

3 svar to “Ibland”

  1. Granntanten Says:

    Nej, inte nu igen. Du måste se till att ta hand om dig bättre❤

  2. Va rädd om dig!

  3. Var det inte du som lovade att sköta medicinering och sånt ordentligt?? *blänger oroat och har minne som en elefant ja* :p

Kommentera

