Jahopp.

Nu har det börjat.

Termin tre av sex på högskolan. År två.

Scary shit.

Till jul har hälften passerat.

Hur kan det då komma sig att det känns nervöst och som om jag inte begriper nånting alls när vi har introduktionen?

Som att det blir en omöjlig uppgift och det känns svårare än något annat jag varit med om tidigare?

Påminn mig om att det var så jag kände för ett år sedan också, please?

Jag har fjärilar i magen och känner mig spyfärdig. Jag vill inte. Helst vill jag gömma mig och aldrig mer komma fram.

Att stå och sortera muttrar på nåt lager känns som ett lockande alternativ just nu. Faktiskt.

Jag vill ha ett jobb istället. Med riktiga pengar man inte måste betala tillbaka. Helst hög lön också.

Mina kurskamrater är positiva. De längtar. Kan inte vänta. Jag undrar vad det är som är fel när jag inte känner samma förväntan utan bara litenhet och magknip och skräck?

30 hp pedagogik blir höstens beting. Organisationslärande. Det slutar iofs med 10 hp forskningsmetodik i fortsättningskurs, fokus pedagogik.

Och jag vill fly. (Det är för övrigt en psykologisk försvarsmekanism, bara så ni vet.)

Varför känner jag så?

Reflektion. Mindset. Fokus. (hjälp?)

Som kära fina -ME- säger när jag beklagar mig: ”Hur äter man en elefant? Jo: En tugga i taget.”

Lite musikaffirmation. Kan behövas.

Sjunk inte, sjunk inte ner
gå ut och var glad!
Om du tvivlar, om du tvekar, sitt inte bara där
rör på dej!
Om din dröm har dött, sjunk inte
gå ut och var glad!
Var glad att du lever, var glad att nån annan är där
som kan höra dej, se dej
Var glad att du andas ännu
Var glad att du finns

4 svar to “Jahopp.”

  1. Christopher Says:

    Förändringar är alltid jobbiga men hittills har det gått strålande, inte sant? Finns ingen anledning att tro annat än att det kommer att fortsätta göra det!

  2. Christopher: Definiera strålande? Nej, det är klart det kommer gå, de lägger inte kursplan för att vi ska misslyckas heller. Men det ser så stort ut, så mycket. Fast jag vet att om jag tar en sak i taget så tar jag mig igenom det här också.

  3. Granntanten Says:

    Vet inte varför du tänker så här? Du vet ju att du fixar det i slutändan? Eller hur?Det kommer att gå bra❤

  4. Granntanten: Jag kan visa dig varför nästa gång du är här.😆 ♥

Kommentera

