hundranittio!

Det är hastigheten på dagen.

No rest for the wicked verkar bli mitt nya motto. Först upp och iväg med en prins till skolan, sen en timme runt skogen med hunden och käk på det, sen var det skolarbete som gällde i ny basgrupp.

Kul att lära känna nya roliga tjejer, svårt att hitta tider som passar alla för helgrupp då flera av dem kör jobb parallellt med heltidsstudier på distans.

Sen direkt iväg för att hämta prins, handla och kasta fram käk, spela några varv på ps2 med en liten prins, sen ut på inlines (han, alltså… jag var blott hans stöd i livet) och ut med hunden igen mellan varven.

Hunden, ja… Jag har bestämt mig för att inte smärtlindra mer. Hans mage tål det inte. Han får gå och skrota så länge det funkar. Bitvis är han knakig och stel, bitvis är han pigg och på. Det är mest kroppen som är knakig och tråkig, huvudet hänger alltid med på upptåg. Ögonen glittrar av bus.

Men idag… Några timmar efter skogspromenaden… Låg han på golvet. Hakan mellan tassarna. Jag kastade ut en näve hundgodis framför honom (rensade fickan) och sa ”varsågod” och han… Låg kvar. Rörde inte en fena. Bara tittade.

De som känner honom (eller rasen rottweiler) vet hur oerhört detta är. Något ätbart som han fick lov till och han reste sig inte och slukade det.

När jag satte mig på huk och kallade på honom så hävde han sig upp. Tog några godisar på vägen in i min famn. La omkull sig igen.

Kära fina gosegrisen… En dag i taget. ♥

För övrigt skulle jag ha pluggmöte ikväll men det blev inställt. Så jag har tillbringat kvällen slösurfande (hjärnan är tom… trött…) och jag har lyssnat på musik. HÖG musik. Hårdrock från pudelfrillornas kungar.

Det kan behövas ibland.

Ett svar to “hundranittio!”

  1. En dag i taget. Lilla kärleken… ♥♥♥

Kommentera

