Hej fredag!

och hej migrän.

När prinsen stuckit till skolan så gick jag och la mig igen. Efter sedvanlig migränmagomvändning först. Sov väl till halv tolv eller så. Pärlan behövde ju ut.

Snabbt gick det. Inte. Och han märkte att jag inte var helt på banan och blev Pärlan – Vakthunden. Alert och på sin vakt agerade han mot (inbillade) hotbilder.

Såsom en balkongdörr som smälldes igen högt. Såsom en mörkklädd gubbe som pratade högt i telefonen. Pärlan höll koll. Fina han! ♥

Plugga skulle jag. Men det blev inte så mycket med det. Jag gick och la mig i sängen igen men kunde inte sova. Stackars mig!

Det har varit lite press sista tiden. (no shit!)

Nu är huvudet fullt av bomull och näsan är täppt, så kanske är det en förkylning på gång. Hörde att hälften av ungarna på skolan var sjuka i feber, halsont och huvudvärk.

Hoppas prinsen håller sig frisk. Iaf till nästa vecka. *flin*

Det är fredag. Fredagsmys. Film. Familj.

Till middag blir det inte köpepizza, däremot blir det pasta med baconsås – det gillas av oss alla.

Igår blev det fisk och potatis och prinsen protesterade: ”Jag vill inte ÄTA nån fisk, jag tycker inte OM fisk och du kan inte TVINGA mig!”

Jag: ”Du ska smaka. Punkt.”

Han: ”Det är ÄCKLIGT med fisk. Eller jag menar, inte i min SMAK!”

Jag: ”Då får du vara utan mat om du inte äter. Du har tyckt om fisk förut.”

Han: ”Åh, nu är du ORÄTTVIS!”

Jag: ”Sätt dig och ät nu, jag lägger bara upp lite åt dig.”

Han (efter två tuggor): ”Åh, vad det är GOTT! Jag ÄLSKAR fisk och potatis!”

Vem begriper sig på sju-och-ett-halvt-åringar?

Förresten, sessan fick lång haka igår. Hon har börjat på komvux, ska plugga upp sina betyg och ta matte B som hon har känt motstånd för.

Prinsen frågade: ”Vad gör du?” och hon svarade: ”Matte.” Prinsen: ”Det är kul.” Hon: ”Men svårt.” Han: ”Nä, lätt.” Hon: ”Kolla här då om du kan min matte!” (Sträcker fram förenkling av ekvationer) och han: ”Jaha, det där var lätt. Det blir ju 6x.” (eller vad det nu var.) Hon: ”WTF????!!!”

Okej, förenkling av typen ”2x+3x+x=6x” är väl inte SÅ svårt. Men det är ändå gymnasiematte. Han har precis börjat tvåan.

Duktiga duktiga prinsen. Och sessan för att hon möter en av sina demoner. (Matte B)

Det är fredag och jag är lite yr i bollen. Billigt.

Jag blir så trött på den som jag e´
Jag blir så trött på allt det jag ser
Jag måste åka långt, långt härifrån
Jag blir så trött på det som jag gör
Jag blir så trött på allt det jag hör
Jag måste åka långt, långt härifrån

Kommentera

